Talijanska kriminalna scena 1960-ih godina bila je vrlo aktivna, a policijske potjere nisu bile rijetkost. Tako su se ponekad policijske Alfe poput modela 1900 i Giulia 1600 često pokazivale presporima za lov na motorizirane kriminalce.
Tako je nakon razgovora o tom problemu s Armandom Spataforom, legendarnim prvim policajcem grada Rima tog vremena, tadašnji predsjednik Italije Giovanni Gronchi nagovorio velikog Enza Ferrarija da rimskoj policiji 1962. godine isporuči dva 2+2 Ferrarija 250 GTE.
Bilo je to prvo takvo partnerstvo ikad, a kakvo se čak ni do danas nije ponovilo.
No prije isporuke, Spatafora je s još trojicom kolega prošao tečaj brze vožnje i Maranellu kao bi bili kvalificirani za vožnju, u to doba enormno snažnog i brzog Ferrarijevog četverosjeda, kojeg je pokretao 3,0-litreni V12 atmosferac od 240 KS, a koji je bez problema mogao i preko 250 km/h.
Automobili su stigli lakirani u crnu boju sa smeđom kožom u unutrašnjosti te natpisima "Squadra Mobile" na vratima. Naravno, prvi i posljednji policijski Ferrariji ikad stigli su s plavom rotirkom na krovu, sirenama i policijskim radijom.
Idućih šest godina Spatafora je za volanom Ferrarija vrlo uspješno ganjao kriminalce, a ta je kombinacija postala toliko legendarna da je u rimskom podzemlju bilo pitanje prestiža potući ga u policijskoj potjeri i pobjeći mu.
Pritom se auto 250 GTE tijekom cijele svoje policijske službe neprestano servisirao u Maranellu osiguravajući da je uvijek u najboljem mogućem stanju.
Na kraju svoje službe, Ferrari je 1968. godine povučen s ceste i 1972. prodan putem aukcije anonimnom ljubitelju u čijem je posjedu bio iduća četiri desetljeća.
No nije ga ljubomorno čuvao u garaži već ga je rado ustupao za pokazivanje na raznim izložbama i automobilski događanjima diljem Italije i Europe, uključujući i utrku Coppa delle Dolomiti, gdje ga je vozio tad već umirovljeni policajac Armando Spatafora i osvojio srebrnu medalju.
S obzirom na to da je bila riječ o legendarnom policijskom vozilu, privremeno je pronašao i mjesto u Muzeju policijskih vozila u Rimu, gdje je bio posuđen početkom novog milenija.
Vrijedno je napomenuti da je do danas ovo jedini privatni automobil u Italiji koji ima posebno dopuštenje za vožnju u policijskim bojama, s plavom rotirkom i sirenama.
U 2015. godini auto je još jednom promijenio vlasnika koji ga je 2016. pokazao na čuvenoj auto izložbi Pebble Beach Concours d’Elegance u kalifornijskom Montereyu.
Danas je to jedini policijski Ferrari jer je drugi s kojim je stigao u paketu rimskoj policiji nakon nekoliko tjedana službe slučajem totalno uništen u servisu, a na prodaju ga nudi kuća Girardo po neobjavljenoj cijeni.
Uz njega dolazi i cjelokupna dokumentacija, uključujući certifikat Ferrari Classiche dobiven 2014. godine...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....