CITROËN C4 AIRCROSS

Francuski dizajneri približili izgled SUV-a ostatku obitelji

Nakon Mitsubishija ASX, novog japanskog kompaktnog SUV-a, koji se već prodaje na našem tržištu, stigao je i njegov francuski blizanac Citroën C4 Aircross.

C4 Aircross djeluje privlačno i mišićavo, čvrsto stoji na podlozi, a izgledom maske i stražnjih svjetala jasno pokazuje pripadnost Citroënovom brendu. Kvaliteta izrade je na visokoj razini. Unutrašnjost je prostrana i funkcionalna te jedino, već na prvi pogled, strši previsoka ručica mjenjača, na kojoj smo poželjeli i mesnatiju ‘glavu’. Prostora ima više nego dovoljno, pogotovo sprijeda, a i na stražnjim sjedalima, gdje se mogu smjestiti i tri osobe.

Pristojno i uvjerljivo

Električni servouređaj ne osigurava dobar osjećaj upravljanja i dovoljno povratnih informacija s ceste i djeluje pomalo umjetno. No, ovjes je za pohvalu, jer pruža uvjerljiv kompromis stabilnosti i udobnosti. Sve dobiva na vrijednosti uz bogatu opremu, koja je u testnom modelu bila oplemenjena panoramskim krovom.

Prtljažnik od solidnih 440 litara preklapanjem stražnjih sjedala povećava se do 1220. Dizelaš obujma 1560 ccm nije rekorder po uglađenosti ali radi mirno i uvjerljivo. To potvrđuje okretni moment od 280 Nm pri 1750/min i činjenica da najveću snagu otpušta već pri 3600/min. Premda na papiru ubrzanje do 100 km/h u 13 sekundi i najveća brzina od 180 km/h ne djeluju nešto posebno, u praksi je sve sasvim pristojno i uvjerljivo.

Već nakon prvog kilometra bio sam ugodno iznenađen performansama, jer spremno reagira na gas u svakom stupnju te jasno pokazuje da ne treba doplaćivati snažnijeg dizelaša od 150 KS, kojeg isporučuje Mitsubishi.

Solidan mjenjač

Mjenjač sa šest stupnjeva je, ako se zanemari da je ručica malo predugačka, vrlo dobar. Pri 130 km/h u šestom stupnju motor se vrti 2400/min i to je najbolje područje okretaja. Zbog toga je dizelski C4 Aircross pogodan i za dužu vožnju autocestom. Motor ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila (prethodnik je bio 16V), što pokazuje da je manje, u stvari - više. Dobre performanse još više dolaze do izražaja uz nisku potrošnju goriva.

Na više od 250 km vožnje, u solidnom ritmu, prosjek je bio 5,9 litara te smo zaključili da se u umjerenoj vožnji može spustiti na samo pet. Zbog toga pogonska grupa zaslužuje najvišu ocjenu. Tijekom cijelog testa nismo osjetili potrebu za pogonom 4x4 i takva je skupa opcija više šminka.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
28. studeni 2024 17:16