Kompaktna klasa, u vozačkom narodu poznatija kao Golf-klasa, tradicionalno je pri vrhu prioriteta većine kupaca automobila, bilo da su u pitanju novi ili rabljeni modeli. Takva situacija nije samo u Hrvatskoj, već u gotovo svim europskim zemljama, u kojima se zbog rasta cijena novih automobila sve veći broj ljudi odlučuje za rabljene primjerke.
Međutim, zbog slabije kupovne moći takve su okolnosti jače izražene na tržištima kao što je naše, u kojem trgovina pojedinim rabljenim kompaktima gotovo da cvjeta u usporedbi s prodajom novih modela.
Puno se i uvoze: prošle godine iz inozemstva je dopremljeno 5100 rabljenih Golfova, 2500 Meganea, po 1500 Focusa i Astri...
Dobra potražnja za takvim tipom auta zapravo je logična, jer su za većinu građana dobar kompromis želja, mogućnosti i potreba. Podnošljivih su cijena i troškova održavanja, nisu preveliki i nespretni u gradu, a opet su dovoljno prostrani i komforni za dulju relaciju.
U pravilu svi imaju solidnu opremu, a i motori su u većini slučajeva dobar brak pristojnih performansi i dobre ekonomičnosti. Pregledali smo ponudu rabljenih u oglasnicima, uzevši u obzir tri osnovna kriterija: cijenu od 10.000 eura, okvirno najnovije godište koje se za tu cijenu može dobiti i dizelski motor s manje od 200.000 kilometara.
VOLKSWAGEN GOLF (2013. godina) - Bio i ostao kralj rabljenih
Generacijama je većini vozača bio i ostao uzor kompaktnog automobila, pa isto vrijedi za sedmu generaciju, u prodaji od početka 2013. godine. Golf je Golf, kažu mnogi i pritom misle na famozni pojam “njemačke kvalitete, robusnosti i trajnosti”, kojeg je u vozački žargon uvela još Golf Dvojka sredinom 1980-ih. Golf Sedmica je tu reputaciju, bez obzira na neka manje ili više objektivna osporavanja, zadržao.
Na tržištu rabljenih je visoko cijenjen i dobro se prodaje, što pokazuje i činjenica da je najpopularniji auto iz uvoza, s dvostruko boljom prodajom od prve pratnje Meganea. Klasični, dugovječni dizajn bez pretjerivanja i zastarijevanja preko noći kupcima dobro sjeda, a Golf i dalje pruža pruža lijep komfor vožnje i osjećaj pune kvalitete. Favorit među dizelskim motorima je 1.6 TDI (105 KS).
HYUNDAI i30 (2016.) - Šarm i pouzdanost ruku pod ruku
Korejska priča koju je još početkom 1990-ih konkurenciji zakuhao tadašnji Pony nastavlja se do danas i to svakom novom generacijom nasljednika sve jačim intenzitetom. Hyundai je tako 2011. složio drugu generaciju i30, dizajnom šarmantnog i kvalitetom izrade vrlo zahvalnog automobila, u čiju se pouzdanost i princip “toči i vozi” mnogi vlasnici kunu. Dizelski motori 1.4 CRDi (90 KS) i 1.6 CRDi (110 KS) pouzdanošću se uklapaju se u cjelokupnu sliku ovog automobila.
PEUGEOT 308 (2016.) - Izvana klasičan, iznutra neobičan
Mnogi su 2013. ostali iznenađeni pomalo klasičnim dizajnom druge generacije 308-ice. Prijašnji model bio je (pre)pun detalja u prednjem dijelu, pa je dolazak smirene 308-ice bio svojevrstan šok. Bio je to, međutim, dobar potez. Postao je zanimljiv i dijelu kupaca koji cijene suzdržanije linije, što vrijedi i sada u statusu rabljenog. Treba se, međutim, naviknuti na omanji volan koji “leži u krilu” i instrumente postavljene iznad njega. Dobar dizelski motor 1.6 BlueHDi poznati je štedljivac.
FORD FOCUS (2017.) - Jako dobar, a često podcijenjen
Focus kod hrvatskih kupaca uglavnom ostaje nekako u drugom planu i zapravo se počinje više cijeniti tek kada se počne voziti. Direktniji je na volanu i precizniji na ovjesu i mjenjaču od većine konkurenata, kvalitetne je izrade i solidne opreme. A unatoč tomu, kao rabljeni ima jednu od najpovoljnijih cijena u svojoj klasi. Generacija uvedena 2014. ima i dobre, štedljive dizelske motore 1.5 TDCi i 1.6 TDCi.
SEAT LEON (2016.) - Mnogima je Leon ljepša verzija Golfa
Španjolski Golf, prva je misao koja mnogima pada na pamet pri spomenu Seat Leona, automobila koji u tehnološkom segmentu stvarno i jest blizanac Golfa. Imaju istu platformu i u 95 posto komponenti dijele isti ovjes, motore i mjenjače, a dobrom dijelu promatrača njegov je dizajn ljepši od Golfovog, posebno ako se potrefe dobra boja i oprema. Generacija iz 2012. i redizajnirana 2016. i danas izgleda privlačno, a kao i Golfu, i Leonu je glavni dizelski adut motor 1.6 TDI.
OPEL ASTRA (2016.) - Popularnost koja ne jenjava
Od svojih početaka, kada je prvom generacijom 1991. naslijeđen Kadett, Opelov kompakt njeguje poziciju jednog od najvećih konkurenata Golfu i visoko mjesto na ljestvici popularnosti kod dobrog dijela kupaca rabljenih. Peta serija Astre (generacija K) nastavlja tradiciju u još većoj mjeri, jer izvana nudi lijep odmak od konfekcijskog pristupa dizajnu, a iznutra puno prostora i dobre standarde izrade. Solidan dizelski motor 1.6 CDTI ima nekoliko varijanti, od najčešćih 95 i 110 KS pa sve do 136 i 160 KS.
MAZDA 3 (2014.) - Reputacija čistokrvnog japanca
Mazda svoju proizvodnju za europsko tržište nije prelocirala izvan Japana i to je podatak koji dijelu kupaca ulijeva sigurnost u kvalitetu i trajnost rabljene Trojke. Ovo je prva generacija sa SkyActive pristupom izradi pogonskog sustava u cilju povećanja efikasnosti motora i užitka u vožnji, što mnogi vozači cijene i za volanom prepoznaju. Dobro je pogođen i dizelski motor 1.5 CD (105 KS).
FIAT TIPO (2017.) - Jednostavan, robustan i prostran
Velika očekivanja bila su početkom 2016. od Tipa, nasljednika nekadašnjeg istoimenog i omiljenog Fiata kompaktne klase. Tipo se 1990-ih tukao čak i s Golfom, ali nova generacija niti kao rabljena nije ni blizu takvim pozicijama. Napravljena je, zapravo, više za tržišta istočnog i srednjeg, nego zapadnog dijela Europe, što se vidi po skromnijim standardima pojedinih materijala i robusnom podvozju, prilagođenom slabijoj cestovnoj infrastukturi. Ali, prostran je i opremljen izdržljivim dizelskim motorima 1.3 Multijet (95 KS) i 1.6 Multijet (120 KS).
ŠKODA OCTAVIA (2016.) - Obiteljski auto u punom smislu
Nova je za većinu hrvatskih građana skupa pa liderske pozicije dolaze na račun toga što je pretežno uzimaju pravne osobe, od klasičnih tvrtki za potrebe nižeg i srednjeg menadžmenta do ržavnih institucija, policije i rent-a-car agencija, ali kad nakupi koju godinu starosti i cijena joj se spusti u prihvatljive okvire, tada nastupaju privatni kupci. Rabljene Octavije uživaju reputaciju robusnog i kvalitetnog auta Volkswagenove mehanike mahom jednake kao u Golfu, Audiju A3 i Leonu, ali s puno jače izraženom obiteljskom notom.
Karoserija s praktičnim petim vratima velika je gotovo kao Passatova pa pruža puno mjesta i komfora, a prtljažnik guta nevjerojatne količine stvari. Auto kao rođen za obitelji koje u kompaktnom formatu traže kvalitetu i prostranost. Ovo je druga generacija na tržištu od 2013. godine, a prvi pik među dizelskim motorima je poznati 1.6 TDI.
CITROEN C4 (2017.) - Udoban i štedljiv
Druga generacija nasljednika nekadašnje Xsare nije 2010., kada se pojavila, izazvala toliko dizajnerskog ushita kao prva iz 2004., ali ni danas ne izgleda demodirano. S druge strane, tko se odluči za C4, uživat će u udobnosti koja, doduše, nije foteljaška kao u Citroenima stare generacije, ali je svakako bolja ili čak puno nego što je nudi većina automobila u ovoj klasi. Na hrvatskim cestama ispresijecanim ležećim uspornicima i tragično loše napravljenim šahtovima nekima to može biti presudan faktor u potrazi za rabljenim autom. Dizelski motor 1.6 BlueHDi (99 i 120 KS) dobar je i vrlo štedljiv.
TOYOTA AURIS (2014.) - Sinonim japanske izdržljivosti
Toyota je u očima mnogih vozača najjači sinonim japanske kvalitete i izdržljivosti, a kad su u pitanju hibridi i dokazane funkcionalnosti. Auris je zapravo Corolla (Toyota je naziv Auris koristila desetak godina i shvativši pogrešku 2018. je vratila ime Corolla) i uglavnom objedinjuje sve navedeno, ali zbog naziva nije tako primjetan kao kad bi se zvao Corolla. Solidan je kompakt, sa dobrim i štedljivim dizelskim motorima 1.4 D-4D (90 KS) i 2.0 D-4D (125 KS).
ALFA ROMEO GIULIETTA (2013.) - Auto za vozačke i dizajnerske šmekere
Alfa Giulitetta nije klasičan izbor većine hrvatskih vozača, već auto na kojeg oko baca manjina s filtriranim osjećajem za dobru vožnju i talijanski dizajn. Vozački je cijenjena, osebujnim izgledom na poseban način privlačna, ali je i vrlo solidno složena, pa netipično dobro drži cijenu u odnosu na većinu talijanskih rabljenih auta. Većina ih ima izdržljiv dizelski motor 1.6 Multijet (120 KS), ali karakterno joj bolje pristaje veći 2.0 Multijet (150 i 170 KS).
RENAULT MEGANE (2016.) - Udoban, štedljiv i jako dobro izgleda
Megane je generacijama, od prvog modela iz 1995., jedan od omiljenih modela ove klase u očima hrvatskih vozača, a popularnost mu ne slabi niti u četvrtoj generaciji predstavljenoj 2016. godine. Na koncu, drugi je po zastupljenosti kad su u pitanju uvozni automobili, odmah iza Golfa Sedmice, što također govori o odličnoj prihvaćenosti. Ima razloga što potencijalni kupci često bace oko na ovaj Renault: udoban je, vrlo solidne izrade, dobre opreme i povoljne cijene s obzirom na godište, a jak poguranac mu je i dizelski motor 1.5 dCi (90 i 110 KS), na dobrom glasu kao mali potrošač.
KIA CEED (2016.) - Lijep i s razlogom na dobrom glasu
Kia ima jednak status kod naših vozača kao blizanački Hyundai, s kojim dijeli gotovo jednak životni put. Početkom 1990-ih krenula je s malim Prideom i kompaktnom Shumom, da bi posljednjih godina stekla visoku reputaciju kvalitetnog i dugovječnog automobila, ravnopravnog europskim konkurentima. Ceed je važna karika u tome, a druga generacija iz 2012. godine ističe se i lijepim dizajnom. Komforan je, a dizelski adut je solidan motor 1.6 CRDi, jednak onome u Hyundaiju i30.
AUDI A3 (2013.) - Visoka kvaliteta po dobroj cijeni
Audijeva Trojka je, uz BMW serije 1, jedini dizelski premium kompakt star desetak godina za 10.000 eura (Mercedes A-klase iz 2012. cijenom preskače zadani okvir). S obzirom koliko je koštao nov, cijena rabljenog je vrlo povoljna, posebno računajući ugled kakav ima. To je čvrst, kvalitetan kompakt otporan na kilometre i korištenje, koji ni za daljnjih desetak godina neće izgledati starački. Mehanika je kao u Golfu, uključujući dizelske motore 1.6 TDI i 2.0 TDI.
HONDA CIVIC (2013.) - Nekad sportaš, danas dizelaš
Zbog tragova prošlosti i trajnih benzinskih motora koji su bez otpora podnosili visoke okretaje Hondu Civic mnogi percipiraju kao automobil sportskih konotacija, iako već godinama prevladavaju dizelski motori. Ista je stvar s modelom predstavljenim 2012. godine, u kojoj dominira izvrstan i vrlo štedljiv motor 1.6 DTEC (120 KS). Civic je zanimljivo dizajniran, kvalitetan i praktičan, s velikim prtljažnikom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....