AKTUALNO

Gradska raketa: upoznajte najsnažniji Renault Clio R.S. 16 sa 275 KS!

Povodom 40. obljetnice postojanja, odjel Renault Sport je predstavio konceptni Clio R.S.16. Za manje od pet mjeseci stručnjaci Renault Sporta uspjeli su u stvarnost pretvoriti pomalo ludu ideju: staviti 2,0-litreni turbomotor sa 275 KS i 360 Nm okretnog momenta pod poklopac motora Clija R.S.
 Renault Sport

Prošli smo tjedan objavili fotografije i najavili novi najsnažniji Clio s pretpostavkom o snazi od 250 KS. No sada je Renault objavio podatke: konceptni Clio R.S. 16 raspolaže konjicom od 275 KS! Pročitajte kako je nastala ova iznimna studija…

Sve je započelo s idejom kja se rodila jedne večeri u listopadu prošle godine na sastanku u glavnom uredu odjela Renault Sporta. Glavni direktor Patrice Ratti okupio je najbliže suradnike kako bi osmislili nove projekte, posebice u čast četrdesetoj obljetnici odjela Renault Sport.

Foto: Renault Sport

Tijekom jedne od rasprava, inženjer Christophe Chapelain izjavio je da bi prema njegovom iskustvu u reliju Clio s lakoćom podnio ugradnju motora od 300 KS. Malo pomalo, i ideja o Cliju R.S. fantastičnih performansi počela se razvijati.

„Svi se živo sjećamo koliki je dojam ostavio Clio V6. Željeli smo napraviti tehnički konceptni automobil iznimnih performansi, ali mnogo prihvatljivije cijene. Stoga smo morali stajati čvrsto na zemlji i upotrijebiti jednostavna, ali domišljata rješenja kako bismo konstruirali automobil koji se može homologirati. Osim toga, željeli smo da ovaj projekt u potpunosti razvije Renault Sport”, govori Patrice Ratti.

Michael van der Sande, tadašnji viši potpredsjednik odjela za marketing u Renault Sportu, također je bio oduševljen tom idejom. Renault je razmatrao svoj povratak u Formulu 1, pri čemu bi Clio R.S. služio kao dodatni pokazatelj bliske povezanosti između utrkivanja i serijskih automobila. Krajem prosinca Renault je dao zeleno svjetlo za nastavak projekta…

Već je početkom siječnja potom u Renault Sportu osnovan tim od desetak ljudi. Projekt je povjeren jedinici za preliminarne projekte, odjelu Centra za izradu prototipova.

Uz rokove za završetak projekta, jedinica za preliminarni razvoj projekata ubrzo je identificirala i ostale velike izazove. Prvi izazov bio je ispravno postaviti motor, mjenjač i rashladni sustav preuzet iz Méganea R.S. 275 Trophy-R.

Budući da taj motor razvija 360 Nm okretnog momenta, inženjeri su morali izmijeniti dijelove ovjesa. Pametno su se dosjetili i spojili i prilagodili dijelove koji su im već na raspolaganju iz serijskih Méganea, Kangooa i Espacea.

U suradnji s dizajnerima, kojima je zadatak bio redizajnirati prednji kraj automobila, obavljene su bezbrojne simulacije kako bi se osiguralo optimalno hlađenje motora. Izračunima nastalim na temelju tih simulacija određene su i postavke koje će omogućiti zadržavanje vrhunskog prianjanja, po čemu su Renault Sportovi automobili poznati.

Ispušni sustav, još jedan element važan za postizanje vrhunskih performansi, također je trebalo izmijeniti kako bi se ostvarile željene performanse. Veća propusnost sustava omogućila je inženjerima koji su radili na konstrukciji motora ispuniti ciljeve bez mijenjanja pravca postavljanja ispušnih cijevi ispod automobila. Ni zvuk nije zaboravljen: nakon testiranja na stazi Clio R.S.16 dobio je Akrapovičev ispušni lonac s dvije cijevi koji proizvodi vrlo primamljiv zvuk.

Iako nije izložen pogledima, i elektronički sustav trebalo je temeljito izmijeniti jer se arhitektura sustava u Méganeu R.S. 275 Trophy-R poprilično razlikuje od one u Cliju R.S., a razmjena podataka motora, koja omogućuje ispravan rad ABS-a i ESP-a iznimno je važna. Taj je izazov svladan ugrađivanjem posebnog softvera u ECU Méganea R.S. 275 Trophy-R za spajanje s Cliovim sustavima.

Konstrukcija prednjeg ovjesa povjerena je Pascalu Auffrèreu, inženjeru s 35 godina iskustva u Renault Sportu: „Ovaj su mi projekt dodijelili zahvaljujući mojem dugogodišnjem iskustvu. Nakon rada na automobilima za reli sredinom 90-ih, kad smo počeli razvijati Clio II Renault Sport prešao sam u odjel za razvoj serijskih automobila. Projekt Clio R.S.16 bio je neopisivo uzbudljiv jer smo u nevjerojatno kratkom roku morali proizvesti automobil vrhunskih performansi.

Amortizeri Clija R.S.16 upotrebljavaju opruge Méganea R.S. 275 Trophy-R s kliznim uloškom, prilagodljive u jednom smjeru. Kočioni sustav, čelični diskovi promjera 350 mm smješteni na aluminijske bubnjeve, također je preuzet iz Méganea. Konstrukcija stražnjeg ovjesa bila je mnogo jednostavnija jer smo je preuzeli iz Clija R3T, izvedbe Clija R.S. za reli. „U skladu s FIA-inim pravilnikom, krenuli smo od serijskog dijela i ojačali ga nizom zavarenih pregrada.

Zatim je trebalo osmisliti kako ugraditi 19-inčne naplatke u karoseriju predviđenu za 18-inčne naplatke. U tu su svrhu malo podrezani blatobrani koji su zatim prošireni izbočenjima od kompozitnih vlakana.

Naravno, sva ta tehnologija mora biti popraćena izgledom koji odražava ambicije Renault Sporta. Dizajn Clija R.S.16 bio je vrlo važan, ponajviše zato što značajno utječe na hlađenje motora.

Dizajn Clija R.S.16 predodređen je dvama elementima nametnutim tehničkim specifikacijama: proširenjem karoserije za 60 mm i prelaskom na 19-inčne naplatke.

Stražnji kraj pretrpio je minimalne promjene. Difuzor, koji pridonosi aerodinamičkoj učinkovitosti automobila, upotpunjen je spojlerom uzetim s Clija Cup. Razvijen primjenom računalne dinamike fluida i opsežnih testiranja u zračnom tunelu, taj spojler pruža dodatnih 40 kg potiska pri 200 km/h.

Školjkasta sjedala i sigurnosni pojasevi u šest točaka dodatno ističu sportski dojam u unutrašnjosti. Stražnja klupa i klima-uređaj uklonjeni su kako bi se smanjila masa automobila.

Količina svježeg zraka koji usisnici dovode u motor jedan je od najvažnijih čimbenika koji utječu na performanse. Dizajneri to moraju imati u vidu već od početnih faza dizajna.

Kako bi se osiguralo da izmjenjivač zraka preuzet iz Méganea R.S. 275 Trophy-R ispravno radi, prednji je spojler redizajniran.

Clio R.S.16 obojen je prepoznatljivom žutom bojom Sirius koja krasi brojne Renault Sportove automobile, a od ove sezone i bolide momčadi Renault Sport Formula One Team. Kombinirana je sa sjajno crnom bojom prednje maske i Renaultova logotipa te krova i vanjske površine stražnjeg spojlera. Spojler na završnoj inačici obojen je žutom bojom Sirius kako bi se istaknuo sportski profil Clija R.S.16.

Prvo testiranje R.S.16 na cesti održano je 1. travnja, na stazi Montlhéry. Zahvaljujući opsežnim simulacijama provedenim prije testiranja, automobil se odmah pokazao odlično uravnoteženim. Drugi razlog za zadovoljstvo bila je temperatura pogonskog sklopa koja je bila u skladu s postavljenim zahtjevima.

Nakon početnog testiranja na stazi, moglo je započeti fino ugađanje pogonskog sklopa. Testiranja provedena na dinamometru u Tehnološkom centru u Lardyju omogućila su prilagođavanje brojnih parametara. Kako bi se ispoštovali kratki rokovi postavljeni za ovaj projekt, ovaj su dio posla odradili inženjeri koji su podesili Mégane R.S. 275 Trophy-R: Jean-Sébastien Robert i Frédéric Laurent.

Predstavljanjem konceptnog automobila na Velikoj nagradi Monaka s Kevinom Magnussenom – vozačem momčadi Renault Sport Formula One – za upravljačem, Renault ističe namjenu Clija R.S.16: samo vožnja, bilo na stazi ili otvorenoj cesti!

Osim toga, automobili s kojima dijeli stazu samo su neki od Renault Sportovih automobila koji već generacijama potiču ljubav prema vožnji: Renault 5 Turbo, Clio V6, Renault Sport Spider, Mégane R.S. R26-R i Mégane R.S. 275 Trophy-R.

Nakon prvog predstavljanja na Velikoj nagradi Monaka, Clio R.S.16 javnosti će se pokazati i u Velikoj Britaniji na Festivalu brzine u Goodwoodu (23. – 26. lipnja).

Izvor: Renault Sport

Tehnički podaci

MOTOR

Vrsta F4R M 874

Obujam 1998 ccm

Provrt x hod (mm) 82,7 x 93 mm

Kompresijski omjer 8,6.: 1

Najveća snaga 275 KS pri 5500 /min

Najveći okretni moment 360 Nm

Mjenjač 6-stupnjeva, dvije spojke

Gume 235/35 R19 91Y

D/š/v 4,0 x 1,7 x 1,4 m

Međuosovinski razmak 2,59 m

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2024 18:13