Kako bi olakšali kupnju novih “šlapica” za limenog ljubimca, HAK i njegovi partneri, europski autoklubovi, tradicionalno uoči ljetne i zimske sezone objavljuju rezultate testiranja dviju različitih dimenzija pneumatika koji će olakšati izbor. I ovaj su put rezultati vrlo zanimljivi. Kao i mnogo puta dosad, gume su podvrgnute ispitivanju kvalitete prema već provjerenim kriterijima. Izabrani kandidati, od premium do niskobudžetnih proizvoda, isprobani su na suhoj i mokroj podlozi gdje su se ispitivale karakteristike stabilnosti, upravljivosti, kočenja ili aquaplaninga. Za ukupnu ocjenu važni su bili i utjecaj na potrošnju goriva te trajnost, a dodatna je pozornost posvećena buci.
Razlike u testiranju
Glavna razlika je uvođenje nove klase ocjena i promjene u bodovnim rasponima potrebnim za svaku ocjenu. Nažalost, prvog superodlikaša morat ćemo pričekati do neke druge prilike jer ovogodišnji kandidati nisu pokazali potrebne karakteristike. Prva testirana dimenzija 175/65 R 14T namijenjena je malim gradskim automobilima. Skupinu “vrlo preporučljivih” predvode gume iz Continentala (uz Apollo i Firestone, najbolji rezultati na suhoj podlozi, najkraći zaustavni put, također uz Firestone, te najbolji grip na mokrom), a među najboljima su i proizvodi Uniroyala (najbolje karakteristike kod aquaplaninga) i Semperita te njihovi konkurenti Michelin i Hankook.
Prosječna ocjena
Najbolju prosječnu ocjenu u ovoj dimenziji zaslužili su Continental ContiPremiumContact 2 i Uniroyal RainExpert. Grupu “preporučljivih” predvodi novi brend na europskom tržištu. Indijski proizvođač Apollo, koji je istodobno vlasnik Vredesteina i Maloye, ove je sezone u Europi predstavio svoj prvi proizvod i prošao vrlo solidno prema svim kriterijima sigurnosti. Serija Cinturato iz Pirellija zbog energetske se učinkovitosti naziva “linijom zelenih performansi”.
Nadimak je potvrđen i u našem testu gdje se P1 pokazao kao proizvod s najmanjom potrošnjom goriva u dimenziji 175/65 R14. Smanjenu ukupnu ocjenu, također zbog performansi na mokrom, dobili su i proizvodi Firestonea, Kumhoa, Baruma, Fulde, Goodyeara i Dunlopa. Pritom su korporativni brendovi Goodyear i Dunlop postigli gotovo identične rezultate, a iznenađuje njihova slabost na mokrom, posebice pri kočenju i upravljivosti, koja je u suprotnosti sa strategijom Goodyeara na području sigurnosti. S druge strane, rezultati Save i Debice, brendova iz koncerna Goodyear, također su izjednačeni, ali na znatno nižoj razini, pa tako na testu prolaze s ocjenom “djelomično se preporučuje”.
Najlošije karakteristike
Neslavno posljednje mjesto zauzeo je Dayton D110, najlošije ocijenjena guma na našem testiranju. Riječ je o jeftinom brendu proizvedenom u Italiji, koji je iznimno loš i nepreporučljiv. Veća dimenzija 195/65 R 15V još je najprodavanija dimenzija guma u svijetu. Kao i u prethodnoj dimenziji, rezultati su također impresivni, a izbor kvalitetnih proizvoda ponovno vrlo velik.
Skupina “vrlo preporučljivih” proizvoda kombinacija je premium brendova i brendova koji naglasak stavljaju na kvalitetu. Obuhvaća novi Bridgestone, Continental, Semperit, Vredestein, Maloyu, Nokian i Dunlop. Na mokrom najbolja svojstva pokazuju Vredestein (najbolji hydroplaning) i Nokian (upravljivost i najkraći put zaustavljanja), dok je najtiši u ovoj dimenziji Bridgestone. Ukupno gledajući, najbolju prosječnu ocjenu ima Vredestein Sportrac 3V.
Mokra podloga
S druge strane, slabosti na mokroj podlozi stajale su Michelin, Pirelli, Firestone, Hankook, Goodyear i Falken smanjenja ukupne ocjene. Riječ je o kvalitetnim gumama spremnim i za stepenicu više, no pravila su u testiranju jasna i popusta nema čak ni ako je problematična samo jedna ispitna kategorija. Slična je situacija i kod Pirellija čiji odličan rezultat na suhoj podlozi i najmanju potrošnju goriva apsolutno zasjenjuje gotovo najgori nastup pri ispitivanju hydroplaninga. Gori od njega samo je kineski Chengshan. Zanimljivo, na suhoj podlozi sve ispitane gume pokazuju izvrsne rezultate bez stvarnih slabosti, a više od polovice kandidata pokazuje neke od nedostataka na mokrom.
Začelje je pripalo najjeftinijoj gumi na testu, Chengshanu. Unatoč trajnosti, taj kineski gumar sve je neugodno iznenadio ne samo svojim slabostima, posebno na mokrom, nego i padom na DIN testu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....