Krajem osamdesetih, McLaren, koji je tad harao Formulom 1, odlučio je svoje slavu okruniti cestovnim sportskim autom ekstremnih performansi i u tu svrhu u ožujku 1990. oformio ekipa stručnjaka kojoj je na čelu bio Gordon Murray. U potrazi za inspiracijom jedan od najgenijalnijih konstruktora u povijesti F1 isprobao je sve što je tad postojalo na tržištu. Sjeo je u Porsche 959, Bugatti EB110, Ferrari F40, Jaguar XJ220 i mnoge druge, ali uvijek izlazio samo s opaskama što želi izbjeći. Jedini auto koji ga je oduševio bila je Honda NSX. Autor McLarena F1, japansku jurilicu počastio je titulom najvažnijeg sportskog auta devedesetih, koji je, prema njegovim riječima, natjerao europske proizvođače egzotičnih sportskih auta da napokon podignu kvalitetu i potraže nova tehnološka rješenja umjesto oslanjanja na slavu i prestiži zaštitnih znakova koje nose.
Štoviše, Murry je tad i sam kupio Hondu NSX, s kojom je u sljedećih sedam godina odradio preko 75.000 kilometara. Pokušao je čak nagovoriti Japance da slože V10 ili V12 motor za njegov McLaren F1, no nakon što su ga u dva navrata odbili, morao se zadovoljiti BMW-ovim V12. Sredinom devedesetih u Hondu NSX se zaljubio i Riječanin Sandro Smoković, ali se je dokopao tek 2007, kad je pronašao model iz 1992. sa serijskim brojem 234 (primjerak s brojem 233 pripadao je legendarnom Ayrtonu Senni, koji je sudjelovao u razvoju). – Ne vozim ju svaki dan. Uglavnom si vikendom, kad je lijepo vrijeme, priuštim sat-dva gušta i napravim koji đir. Premda je prva serija, pa već ima neku godinu, još uvijek me oduševljava voznim svojstvima, posebice ležanjem i upravljivošću. Jednostavno, vrlo je teško pronaći auto s kojim bi ga mogao usporediti.
Na brojčaniku kilometara nakupilo se preko 142.000 km, ali Sandro ističe da nema nikakvih problema s održavanjem. Premda se radi o čistokrvnom sportskom autu, Honda NSX jednostavno ne zna za kvarove. Svi sustavi, od ABS-a, kontrole proklizavanja, automatske klime, tempomata do električnih komandi za sjedala i prozore, u potpunoj su funkciji, a dodatni aerodinamički elementi govore o Sandrovoj zanesenosti Hondom NSX. Po uzoru na trkaću izvedbu koja je pobijedila 1995. u Le Mansu u klasi GT2 ugrađeni su naglašeniji pragovi, prednji spojler sa spliterom, a ispod dodatno izbačenih blatobrana su veći i širi kotači. Kočnice su osnažene većim diskovima (330 mm sprijeda) i Tarox kliještima sa 6 klipića, ugrađeni su KW 3 amortizeri, a uz sportski filtar zraka, ispušnu granu Taitec i novu elektroniku broj konja premašuje 310.
Dotjerivanje će okončati veliko stražnje krilo, koje je trenutno u završnoj fazi izrade. Uz liniju koja jednostavno ne zastarijeva Honda NSX postat će je tako još atraktivnija… Zasad nisam pronašao auto u kojem se osjećam bolje, koji me više oduševljava u vožnji, a čini mi se da će još dugo tako i ostati. Atmosferski V6 motor, smješten poprečno ispred stražnje osovine, opremljen je VTEC sustavom distribucije, klipnjačama od titana koje nose kovane klipove, a crvena zona započinje tek iznad 8000 okretaja - ovdje su gušti zajamčeni i dobro je da ovakvi auti postoje i danas kod nas, zahvaljujući entuzijastima koji ne žale vremena ni sredstava. Lani je ovaj NSX proglašen od NSX Club Europe proglašen najočuvanijim primjerkom Starog kontinenta...
NSX
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski, V6
Obujam 2997 ccm
Snaga 201 kW/274 KS pri 7300/min
Moment 284 Nm pri 5400/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 443 x 181 x 116 cm
Gume 205/45 ZR16 sprijeda, 225/40 ZR16 straga
Pogon stražnji
Masa 1425 kg
Brzina 270 km/h
0 do 100 km/h 5,9 sekundi
Potrošnja 10,0 l/100 km
Cijena novog (1992.) 131.500 eura
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....