Premda je ovogodišnje 41. izdanje Dakra dramatično skraćeno, već su uvodne etape pokazale da neće biti nimalo lako doći 17. siječnja do ciljne rampe u Limi, odakle su vozači i startali na 5000 kilometara dugačku desetodnevnu utrku. Nakon što su Argentina, a potom i Bolivija odustali, organizatori su rješenje pronašli u Peruu, koji je 2012. već ugostio Dakar, a ruta od oko 3000 kilometara brzinskih ispita većim dijelom se proteže kroz regiju Ica, prekrivenu dinama koje nostalgičare podsjećaju na Saharu.
Najveća novost koju su organizatori uveli ove godine je mogućnost za natjecatelje s automobilima, kamionima i SxS vozilima (quadovi s kavezom - kategorija uvedena prošle godine) da nakon odustajanja u prvom dijelu utrke, u drugom nastave natjecanje u zasebnom poretku. No, to neće pomoći Tomislavu Glaviću, Zadraninu koji je u svoj treći nastup na Dakru krenuo kao suvozač Martina Maldonada. Argentinsko-hrvatska posada je nakon samo 3 kilometra prve etape zabila prednji dio Mercedesovog prototipa u pijesak i premda je nalet djelovao naoko bezazleno (Maldonado se samostalno vratio u kamp), Glavić je ozlijedio kralježnicu, zbog čega je intervenirala i medicinska služba. Zadranin je helikopterom prebačen u bolnicu, a prve vijesti kažu da nema težih ozljeda.
Druga etapa donijela je nove probleme koji nisu mimoišli ni favorite poput Nassera Al-Attiyaha, Carlosa Sainza i Stéphane Peterhansela, ali ni Danijela Šaškina i njegova suvozača Sašu Bittermana. Zbog kvara na lambda sondi, ali i problema s čekiranjem, na drugoj etapi je hrvatska posada zaradila 20 minuta penalizacije, što ih je bacilo na 71. mjesto ukupnog poretka. Nakon deset godina Porečanin se tako vratio na Dakar za volanom vozila Can Am Maverick X3 sličnom buggyju, s Rotaxovim turbomotorom snage 180 KS. U vozilu dugačkom nepunih 3,5 metra, s pogonom na sva četiri kotača i teškom 850 kilograma, hrvatska relijaška posada želi prvenstveno doći do cilja i ostvariti ono što Šaškinu nije uspjelo 2009. godine, u tandemu s Damirom Brunerom, kada je stigao samo do šeste etape.
Ukratko
Oko 70 posto od 3000 km brzinskih ispita ovogodišnjeg izdanja Dakra vode kroz pustinjske predjele regije Ica na jugu Perua, a cilj kao i start je u glavnom gradu Limi. Peru je 2012. već ugostio Dakar, ali ove godine nekadašnje carstvo Inka ujedno je i jedina država u kojoj se utrka održava i sva glasnija su nagađanja o povratku u Afriku. Uz Šaškina na suvozačkom sjedalu je iskusni Saša Bitterman, glavni mehaničar je legenda slovenskog relija Darko Peljhan, a savjetničku ulogu preuzeo je Marin Frčko, sudionik četiri Dakara
Svi hrvatski sudionici na Dakru
2009. u prvom nastupu Šaškin sa suvozačem Brunerom stigao je do 6. etape kada je kvar na rashladnom sustavu zaustavio njihov pohod do cilja
2014. i 2016. Glavić, Zadranin koji živi u Argentini bio je suvozač Manuelu Silvi, ove je sjeo uz Maldonada i na prvom brzincu stradao
2002. Martinčević i Frčko upisali su prvi od ukupno četiri nastupa na Dakru, a 2005. stigli su do cilja zauzevši 72. mjesto
2011. pojavio se Garafulic, Čileanac hrvatskih korijena, a u dosadašnjih osam nastupa u dva je navrata bio 11.
1999. Polimac je na motoru stigao do cilja (47.), a dvije godine kasnije bio je još bolji (45.) i do danas je službeno najbolji Hrvat reliju Dakar
1990. prvi Hrvat na koji je nastupio i stigao do cilja Dakra (77. od 87) bio je Filipović sa suvozačem Poljakom Koperom u Land Roveru
1999. Ćurić je nastupio na motoru, a 2010. i 2011. na četiri kotača. Jedini je Hrvat koji je nastupio na oba kontinenta
2000. Kadrnka je na motoru stigao do cilja (93.) podno egipatskih piramida u Kairu. U drugom nastupu 2001. odustao je zbog pada nakon 4. etape
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....