IZAZOV I NAŠIMA

HRVATI NA RELIJU DAKAR NASTUPAJU OD 1990., ove godine najteži reli napali Šaškin i Bitterman

Nakon deset godina u svom drugom pokušaju Porečanin upravo želi doći do cilja, a oružje kojim vozi 5000 km dugačak reli je Can Am Maverick X3, buggy s Rotaxovim turbomotorom od 180 KS i pogonom 4x4
 Profimedia, AFP

Premda je ovogodišnje 41. izdanje Dakra dramatično skraćeno, već su uvodne etape pokazale da neće biti nimalo lako doći 17. siječnja do ciljne rampe u Limi, odakle su vozači i startali na 5000 kilometara dugačku desetodnevnu utrku. Nakon što su Argentina, a potom i Bolivija odustali, organizatori su rješenje pronašli u Peruu, koji je 2012. već ugostio Dakar, a ruta od oko 3000 kilometara brzinskih ispita većim dijelom se proteže kroz regiju Ica, prekrivenu dinama koje nostalgičare podsjećaju na Saharu.

382 SASKIN Daniel (cro), BITTERMAN Sasa (cro), Can-Am, Team BBR, Group OP3, Class UTV UTV OP, Auto , Motul, during the Dakar 2019, Start Podium, Podium de Départ, Peru, Lima, on january 6 - Photo Florent Gooden / DPPI, Image: 405612331, License: Rights-managed, Restrictions: Hungary Out, Model Release: no, Credit line: Profimedia, AFP
Profimedia, AFP

Najveća novost koju su organizatori uveli ove godine je mogućnost za natjecatelje s automobilima, kamionima i SxS vozilima (quadovi s kavezom - kategorija uvedena prošle godine) da nakon odustajanja u prvom dijelu utrke, u drugom nastave natjecanje u zasebnom poretku. No, to neće pomoći Tomislavu Glaviću, Zadraninu koji je u svoj treći nastup na Dakru krenuo kao suvozač Martina Maldonada. Argentinsko-hrvatska posada je nakon samo 3 kilometra prve etape zabila prednji dio Mercedesovog prototipa u pijesak i premda je nalet djelovao naoko bezazleno (Maldonado se samostalno vratio u kamp), Glavić je ozlijedio kralježnicu, zbog čega je intervenirala i medicinska služba. Zadranin je helikopterom prebačen u bolnicu, a prve vijesti kažu da nema težih ozljeda.

PISCO, PERU - JANUARY 08:  X-Raid Team no. 321 MINI ALL 4 RACING car driven by Boris Garafulic of Chile and Filipe Palmeiro of Portugal compete in the desert during Stage Two of the 2019 Dakar Rally between Pisco and San Juan de Marcona on January 7, 2019 in Pisco, Peru.  (Photo by Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
Getty Images

Druga etapa donijela je nove probleme koji nisu mimoišli ni favorite poput Nassera Al-Attiyaha, Carlosa Sainza i Stéphane Peterhansela, ali ni Danijela Šaškina i njegova suvozača Sašu Bittermana. Zbog kvara na lambda sondi, ali i problema s čekiranjem, na drugoj etapi je hrvatska posada zaradila 20 minuta penalizacije, što ih je bacilo na 71. mjesto ukupnog poretka. Nakon deset godina Porečanin se tako vratio na Dakar za volanom vozila Can Am Maverick X3 sličnom buggyju, s Rotaxovim turbomotorom snage 180 KS. U vozilu dugačkom nepunih 3,5 metra, s pogonom na sva četiri kotača i teškom 850 kilograma, hrvatska relijaška posada želi prvenstveno doći do cilja i ostvariti ono što Šaškinu nije uspjelo 2009. godine, u tandemu s Damirom Brunerom, kada je stigao samo do šeste etape.

during the 2019 Dakar Rally Peru at Las Palmas air base or Base Aerea Las Palmas on January 5, 2019 in Lima, Peru.
Getty Images

Ukratko

Oko 70 posto od 3000 km brzinskih ispita ovogodišnjeg izdanja Dakra vode kroz pustinjske predjele regije Ica na jugu Perua, a cilj kao i start je u glavnom gradu Limi. Peru je 2012. već ugostio Dakar, ali ove godine nekadašnje carstvo Inka ujedno je i jedina država u kojoj se utrka održava i sva glasnija su nagađanja o povratku u Afriku. Uz Šaškina na suvozačkom sjedalu je iskusni Saša Bitterman, glavni mehaničar je legenda slovenskog relija Darko Peljhan, a savjetničku ulogu preuzeo je Marin Frčko, sudionik četiri Dakara

Svi hrvatski sudionici na Dakru

2009. u prvom nastupu Šaškin sa suvozačem Brunerom stigao je do 6. etape kada je kvar na rashladnom sustavu zaustavio njihov pohod do cilja

2014. i 2016. Glavić, Zadranin koji živi u Argentini bio je suvozač Manuelu Silvi, ove je sjeo uz Maldonada i na prvom brzincu stradao

2002. Martinčević i Frčko upisali su prvi od ukupno četiri nastupa na Dakru, a 2005. stigli su do cilja zauzevši 72. mjesto

2011. pojavio se Garafulic, Čileanac hrvatskih korijena, a u dosadašnjih osam nastupa u dva je navrata bio 11.

1999. Polimac je na motoru stigao do cilja (47.), a dvije godine kasnije bio je još bolji (45.) i do danas je službeno najbolji Hrvat reliju Dakar

1990. prvi Hrvat na koji je nastupio i stigao do cilja Dakra (77. od 87) bio je Filipović sa suvozačem Poljakom Koperom u Land Roveru

1999. Ćurić je nastupio na motoru, a 2010. i 2011. na četiri kotača. Jedini je Hrvat koji je nastupio na oba kontinenta

2000. Kadrnka je na motoru stigao do cilja (93.) podno egipatskih piramida u Kairu. U drugom nastupu 2001. odustao je zbog pada nakon 4. etape

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 12:34