DOMAĆA PREMIJERA

Hrvatima omiljen SUV u novom ruhu: Nissan Qashqai ima poznat stil, ali je tehnološki skok golem

Treća generacija više nema dizelske motore, kojima kao alternativa dolaze blagohibridne izvedbe benzinca. Pokazana i električna Aryja
Nissan Qashqai
 Nissan

Nissan je danas novinarima u Zagrebu predstavio novu, treću generaciju modela Qashqai, kojim želi učvrstiti svoj vodeći položaj u segmentu kompaktnih crossovera na Europskom tržištu. Otkako je 2007. stvorio taj segment, Nissan je dosad prodao više od tri milijuna primjeraka Qashqaija, a megapopularan japanski kompaktni crossover bio je izvrsno prihvaćen i među hrvatskim kupcima.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Kod novog modela koji smo danas imali prilike upoznati jasno je kako je zadržao ista načela na kojima su utemeljene, dizajnirane i razvijene prethodne dvije generacije Qashqaija, a to su elegantan dizajn, poboljšana platforma i učinkoviti motor u kombinaciji s naprednom kvalitetom i voznim osobinama više klase.

Po pitanju dizajna novi Qashqai zadržava prepoznatljivu ideju i linije dosadašnjeg modela, ali je poneki detalj sada izveden kao varijacija na temu manjeg Jukea s maskom hladnjaka u karakterističnoj V formi. Moderniji nastup sada donose "pametna" LED Matrix svjetala, a što se tiče dimenzija novi je model porastao: 3,5 centimetra je dulji (4,425 m), širi je za 3,2 centimetra (1,838 m) i viši jedan centimetar (1,635 m). Najvažnije: novi je model postavljen na potpuno novu platformu Alijanse CMF-C pa je i razmak između osovina sada dulji dva centimetra (2666 mm).

image
Nissan Qashqai
Nissan

Za putnike straga ti znači okrugla tri centimetra više mjesta za koljena, centimetar i pol veći prostor za glave i osjetno više mjesta na prednjim sjedalima, na kojima će udobnu poziciju imati i nad prosječno visoke osobe. Nadalje, stražnji par vrata otvara se do 85 stupnjeva, što bitno olakšava pristup stražnjem sjedalu, a posebno smještaj djece u sjedalicu.

Prtljažnik raspolaže s 50 litara više obujma nego dosad, konkretno s 480 litara s tim da je ulazni prag niži dva centimetra pa je i pristupačniji. Uz sve navedeno,novi je model, premda veći, pametnim smanjivanjem mase na brojnim detaljima korištenjem aluminija (recimo peta su vrata sada izrađena od kompozitnih materijala i lakša su 2,6 kilograma), pa je novi Qashqai od starog lakši 60 kilograma. Povećana je i krutost karoserije, prema Nissanovim inženjerima za 41 posto u odnosu na model na odlasku.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Pogled u kabinu otkriva osjetno bolje materijale, a kod boljih verzija dostupna je i Nappa koža i elementi opreme poput masažnih sjedala ili koncertnog Bose Premium HiFi sustava s 10 zvučnika.

Digitalizacija kao standard: 12,3-inčni zaslon instrumenata je pregledan i velik, a može se konfigurirati na različite načine za prikaz uputa navigacijskog sustava, multimedijskih sadržaja, stanja u prometu ili informacija o vozilu. Svim tim značajkama upravlja se s pomoću novog okretnog gumba na upravljaču.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Tu je i napredna multimedija s 9-inčnim 3D ekranom, inovativni i najveći u klasi head-up 10,8-inčni zaslon, zanimljive animacije i bežično punjenje mobitela djelić su novog ambijenta kojeg prati i aplikacija za pametni telefon kojima će se moći kontrolirati sekundarne funkcije.

Nadalje, sigurnosni sustav ProPilot dobiva vezu s navigacijom pa brže i preciznije detektira stvarne i potencijalno opasne događaje ispred i oko automobila. Sustav dolazi u izvedbama s automatskim mjenjačem.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Po pitanju pogona benzinci sada raspolažu 12-voltnom mild-hibridnom tehnologijom. Poznati 1.3 turbobenzinca DIG-T unaprijeđen je u 50 komponenti a dolazi sa 138 KS i 156 KS te 270 Nm.

Dolaze sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili Xtronic mjenjačem (samo sa 156 KS). Motor najveću snagu razvija pri 5500/min, a najveći okretni moment od 270 Nm dostupan je već od 1750/min u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem i snažnijim inačicama s ručnim mjenjačem.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Ručni mjenjač poboljšan je i sad se odlikuje bržim, izravnijim i sportskijim osjećajem prilikom mijenjanja brzina. Nova generacija mjenjača Xtronic ostvaruje nižu potrošnju goriva i snažnija ubrzanja zahvaljujući poboljšanjima koja uključuju sustav podmazivanja s dvije pumpe s novom električnom pumpom ulja.

Prednji pogon dostupan je u inačicama sa 138 KS i 156 KS, a pogon na četiri kotača bit će dostupan samo u inačici sa 156 KS i Xtronic mjenjačem.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Novi pogon na četiri kotača i sustav za odabir načina rada intuitivniji su i inteligentniji i prilagođavaju se vanjskim uvjetima preko 5 načina rada – Standard, ECO, Sport, Snow i Off-Road. Vrijeme reakcije pogona na četiri kotača u slučaju proklizavanja kotača pet je puta kraće i sada iznosi 0,2 sekunde.

Tu je i zanimljiva hibridna verzija e-Power nesvakidašnjeg principa rada, u kojem 1.5 turbobenzinski motor ima sekundarnu funkciju u odnosu na elektromotor. Ukupna izlazna snaga iznosi 188 KS, ali priča je donekle obrnuta u odnosu na klasične hibride. Benzinac u osnovi ne služi za pogon, već prvenstveno za punjenje snažne baterije i prijenos snage elektromotoru koji sam pokreće kotače, pa vožnja uvelike podsjeća na vožnju električnog auta.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Konkretno, Sustav e-Power čine snažna baterija povezana sa 154 KS snažnim benzinskim motorom najvećeg kompresijskog omjera u klasi, generator energije, inverter i 140 kW snažan električni motor dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. To je jedinstveno rješenje koje spaja ugodna, uglađena i linearna ubrzanja karakteristična za električna vozila, ali bez potrebe za punjenjem na utičnici.

image
Nissan Qashqai
Nissan

Qashqai dobiva i sustav kočenja i gasa jednom papučicom e-Pedal, poznat iz električnog Leafa. Uz novu platformu, temelj potpunijeg doživljaja u vožnji bit će temeljite dorade na preciznijem i podatnijem radu volana, ali i filigranski izbrušenom ovjesu, koji straga u standardnim verzijama ostaje polukrut, dok modeli s pogonom na sve kotače i top modeli sa serijskim 20-colnim kotačima koriste multilink.

Isto tako, novi Qashqai bit će opremljen najnovijom generacijom sustava za pomoć u vožnji ProPILOT kako bi pružio još bolju podršku vozačima u svim uvjetima. Sustav ProPILOT s navigacijom Navi-link osmišljen je da smanji umor i stres u vožnji te omogući jednostavnu uporabu. Prodaja na hrvatskom tržištu planirana je za lipanj kada će biti poznate i cijene.

image
Nissan Ariya
Nissan

HR PREMIJERA - Nissan Ariya; atraktivni električni crossover s dometom do 610 km

Nissan je još u srpnju 2020. svijetu pokazao posve novi električni coupe-crossover Ariya kojim je najavio smjer marke u budućnosti po pitanju električnih vozila, a danas smo ga imali priliku upoznati u Zagrebu. Međutim, za razliku od modela Qashqai, električnu Ariyu u Hrvatskoj ćemo dočekati tek početkom iduće godine.

Vizualno, Ariya djeluje uživo iznimno atraktivno i futuristično, a dizajneri su bili inspirirani konceptnom izvedbom modela koja je bila predstavljena godinu ranije.

Osim atraktivnih linija i neobičnog oblika svjetala tu je i obnovljen logotip marke koji je jasno istaknut na središnjem dijelu aerodinamičnog štita zahvaljujući 20 LED svjetlosnih elemenata koji ga okružuju.

Električni pogon nudi se u nekoliko izvedbi, uključujući inačice s pogonom na dva ili četiri kotača, čime ispunjava potrebe širokog kruga kupaca.

Ariya 63 kWh inačica je s pogonom na stražnje kotače. Stvorena je za gradsku i prigradsku vožnju te je namijenjena onima koji traže kvalitetno i profinjeno električno vozilo nove generacije. Pritom snaga iznosi 215 KS uz 300 Nm okretnog momenta, što znači ubrzanje do stotke za 7,5 sekundi. Domet iznosi 450 kilometara.

Slijedi Ariya 87 kWh, također inačica s pogonom na dva kotača koja u odnosu na prethodnu nudi snažniji motor (239 KS) i veći domet od čak 610 kilometara prema japanskim testiranjima, zbog čega je idealna za dulja putovanja.

Za one zahtjevnije u ponudi su i verzije s pogonom na sve kotače. Ponudu ovdje otvara Ariya e-4ORCE 63 kWh koja uz jednak odličan domet (430 km) nudi sjajne performanse i inovativne tehnologije, uključujući dvostruki električni motor i tehnologiju e-4ORCE koja omogućuje ravnomjernu i predvidljivu raspodjelu snage na sva četiri kotača.

Ariya e-4ORCE 87 kWh inačica je s pogonom na sve kotače koja osim većeg dometa nudi i besprijekornu snagu zahvaljujući tehnologiji e-4ORCE. Ariya e-4ORCE 87 kWh Performance predstavlja sam vrh ponude ovog modela. Osim većom snagom (394 KS), ta se inačica izdvaja najboljim omjerom performansi i tehnologije, budući da će do stotke doći za tek nešto više od 5 sekundi, a pritom se nudi domet od 580 km.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 05:01