Američki General Motors pokušava spasiti svoju nekoć izuzetno profitabilnu poziciju na najvećem svjetskom tržištu automobila, no suočava se s oštrom konkurencijom kineskih proizvođača, što je uglavnom problem svih tradicionalnih proizvođača automobila u Kini posljednjih godina.
Prema izvješću upućenom američkom regulatoru, GM će otpisati do 2,9 milijardi dolara na vrijednost svog partnerstva s kineskim SAIC Motorom. Osim toga, grupa očekuje 2,7 milijardi dolara troškova za zatvaranje tvornica i restrukturiranje svojih aktivnosti u Kini. Ukupni gubici se time penju na 5,6 milijardi dolara ili preračunato oko 5,3 milijardi eura.
Nove mjere dolaze nakon nekoliko godina konstantnog pada za GM u Kini, dok lokalni proizvođači automobila napreduju zahvaljujući izdašnim subvencijama i širokom rasponu popularnih novih električnih modela.
Ambiciozna i vrlo agresivna kineska konkurencija slične glavobolje stvara praktično svim tradicionalnim proizvođačima sa zapada i istoka, odnosno iz SAD-a, Europe, Japana i Koreje. Tradicionalni proizvođači su desetljećima ulagali veliki novac u Kinu i ubirali još veće prihode dok su Kinezi upijali znanje. Sada, kada su Kinezi naučili dovoljno, uz obilne subvencije na tržištu polako na svom tržištu slabe svoje nekada moćne konkurente.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....