Jeste li se ikada upitali zašto nam je miris novog automobila toliko primamljiv? Bilo kako bilo, njegova privlačnost ne može se poreći, a činjenica da na benzinskim crpkama možemo kupiti mirisni borić s nazivom ‘miris novog autmobila‘ to dokazuje.
Taj specifičan miris rezultat je nečega što se zove ‘otplinjavanje‘. Ovaj ugodan miris nastaje kad kemikalije, koje se koriste u stvarima poput plastike i raznih tkanina u novom automobilu, prodiru u zrak u kabini. Iako su neka istraživanja dokazala da taj miris nije najzdravija stvar koju možemo udisati, način na koji automobil miriše igra mnogo važniju ulogu pri kupnji nego što mislite.
Izgleda kako je Nissan to shvatio, s obzirom na to da je zaposlio Petera Karla Eastlanda kao ‘glavnom inženjera za procjenu mirisa‘. Eastland, britanski magistar kemije i forenzičkih znanosti očito posjeduje iznimno oštar njuh. Njegov novi posao u suštini je mirisati nove automobile prije nego što se pojave u salonu.
‘Dio našeg posla je osigurati da svaki materijal koji koristimo bude savršen u smislu mirisa i da su sva osjetila usklađena. Ključni dio moje uloge u ocjenjivanju materijala je držati kupca u središtu našeg fokusa. Sa svakom promjenom ili novim dizajnom, potencijalni mirisi morat će biti dio šire procjene učinkovitosti te promjene‘, kaže Eastland.
Ovo nije novost u automobilskoj industriji. Audi odavno ima tim koji miriše njihove automobile. Hyundai je na teži način shvatio koliko važnost miris unutrašnjost ima potencijalnom kupcu, nakon što je koristio materijal Palisade. Ona je razvila smrad koja je podsjećala ‘na štetan miris sličan češnjaku, luku i mirisu tijela‘.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....