Svi renomirani proizvođači automobila su pod velikim pritiskom Tesle. Tesla prodaje gotovo dvostruko više električnih automobila od najbližeg konkurenta unatoč tome što ima samo dva modela koji ostvaruju ozbiljne prodajne brojke i što su ta dva modela već prilično stara.
Kupcima to očito ne smeta i Tesla se ležerno pozicionirala kao suvereni tržišni lider u segmentu električnih automobila s velikom tendencijom rasta. To je posebno zabrinjavajuće za europske proizvođače koji u podređenom položaju ne žele dočekati 2035., kada bi u Europi gotovo sve što se prodaje trebalo biti potpuno električno. Usto, u VW-u ne kriju planove da već dogodine postanu najveći svjetski proizvođač automobila.
Ipak, informacija koja je po ovom pitanju obilježila kretanja u autoindustriji početkom kolovoza, mogla biti prekretnica za njemačke proizvođače kojima je Tesla posebno veliki "trn u oku". Volkswagen je nakon dugo vremena skinuo Teslu s prvog mjesta ljestvice proizvođača koji prodaju najviše električnih automobila u ovoj državi, piše njemački Spiegel.
Volkswagen je u prvih sedam mjeseci ove godine prodao 41.475 električnih automobila te tako nadmašio Teslu koja je u istom razdoblju prodala 40.289 automobila, otkrivaju podaci njemačke savezne Savezne uprave za motorni promet (KBA) u Flensburgu. Tesla je dominirala tržištem čitavu prošlu godinu i prvu polovicu ove godine.
Na trećem mjestu najprodavanijih je Mercedes s 20.613 električnih automobila, ispred Audija s 16.786, BMW-a s 15.987 i Hyundaija s 15.411. Sveukupno, u prvih sedam mjeseci je registrirano 268.926 novih električnih automobila. Ipak, to je još uvijek ništa u odnosu na automobile s motorima na unutarnje izgaranje kojih je prodano 1,64 milijuna.
Unatoč tome mora se priznati da se stanje na tržištu dosta promijenilo. Na primjer Volkswagenovi električni SUV-ovi ID.4 i ID.5 prodaju se bolje od donedavnog bestselera Pola, a najprodavaniji auto koji ne dolazi iz Njemačke je Fiat 500. Golf, koji je u ostatku Europe jako potonuo, u Njemačkoj se još uvijek drži te je najprodavaniji auto na tržištu.
Od siječnja do srpnja registrirano je 44.500 novih Golfova, a drugi je T-Roc, kompaktni SUV s 42.500 novih registracija. Golf tako čini čak 14,7 posto prodaje Volkswagena.
Za usporedbu, dva električna SUV-a zajedno dolaze tek do 7,1 posto ukupne prodaje VW-a. Zbog svega ovog se opravdano postavlja pitanje koliko su kupci zaista spremni prijeći na električne automobile? Proizvođači ulažu bogatstvo u njihov razvoj dok i dalje veliku većinu profita donose auti s motorima na unutarnje izgaranje u čiji razvoj više ne ulažu gotovo ništa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....