Finska tehnologija

Inovacija: Stižu ‘pametne gume‘ koje bi se mogle automatski prilagođavati uvjetima vožnje

Konkretno, ove gume bi mogle promijeniti svoj dizajn utora kako bi poboljšale prianjanje, upravljivost i performanse

Auto gume

 Nokian

Finski Nokian Tyres smatra da će se u budućnosti gume automatski prilagođavati uvjetima vožnje. Kako su iz tvrtke objasnili, na tržištu već postoje gume koje imaju integrirane senzore koji koriste Bluetooth vezu za dijeljenje informacija o temperaturi i tlaku. Nokianov potpredsjednik za inovacije i razvoj, Teemu Soini, rekao je da je današnja tehnologija dovoljno izdržljiva i ima dovoljno nisku potrošnju energije da senzori mogu raditi tijekom cijelog životnog ciklusa gume.

Nokian te senzore namjerava iskoristiti kao polazišnu točku pri razvoju guma koje se mogu prilagoditi različitim uvjetima vožnje. Konkretno, ove gume bi mogle promijeniti svoj dizajn utora kako bi poboljšale prianjanje, upravljivost i performanse.

image

Gume u vožnji, ilustracija

Profimedia

Nokian smatra da bi idealno rješenje bio dizajn gume koji maksimalno povećava učinkovitost, upravljivost i udobnost tijekom putovanja prilagođavajući se uvjetima promjenom dizajna utora kako bi se optimizirala vučna sila ovisno o stanju podloge. Iako to zvuči pomalo kao znanstvena fantastika,

Nokian tvrdi da bi se "ova istraživanja mogla odraziti na potrošačke proizvode već za deset godina." Međutim, nije posve jasno kako bi ove gume funkcionirale.

Bez obzira na to, Soini je izjavio da bi "podešavanje utora značajno poboljšalo karakteristike guma." Soini je osim toga naglasio kako vjeruje da će Nokian Tyres do 2035. imati serijsku gumu koja "može reagirati na promjene u uvjetima na cesti".

image

Guma bez zraka, ilustracija

DENIS CHARLET/AFP/Profimedia

Soini se osvrnuo i na gume koje ne bi trebale biti napunjene zrakom, a o kojima se mnogo govori u zadnje vrijeme. Sugerirao je da bi pompa oko njih mogla biti prenapuhana. Kao što je objasnio, "još uvijek postoje mnogi tehnički izazovi koje proizvođači guma moraju riješiti prije nego što guma bez zraka bude uporabljiva." Konkretno, moraju biti u stanju izdržati velike brzine i temperature. Soini vjeruje da je zbog toga malo vjerojatno da će se gume bez zraka koristiti na osobnim vozilima, barem ne u skorije vrijeme. Međutim, on smatra da bi gume bez zraka mogle imati smisla na vozilima koja se sporo kreću kao što su viličari i bageri.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 15:20