PEUGEOT

INTERVJU Vincent Rambaud: Električni automobili guše slobodu kretanja

Vincent Rambaud je od 2. travnja 2010. na položaju CEO-a Peugeota, jedne od članica grupacije PSA

Tijekom trajanja međunarodnog salona automobila u Parizu imali smo ekskluzivnu priliku razgovarati s prvim čovjekom Peugeota.

• Možete li komentirati trenutačne rezultate Peugeota u 2010. godini?

- Godina je za Peugeot počela odlično jer smo u prvom semestru ostvarili rekordnu prodaju. Uz to ima i malo simbolike jer najbolje rezultate postižemo u godini u kojoj slavimo 200. obljetnicu postojanja. Ti odlični rezultati omogućili su nam skok od dva mjesta u Europi te jednog mjesta u svijetu. Drugi dio godine bit će malo teži zbog prestanka subvencioniranja prodaje novih automobila u većem dijelu Europe, ali dvoznamenkasti rast prodaje u Kini, dinamično tržište u Južnoj Americi i oporavak Rusije kao našeg trećeg strateškog cilja govori da će godišnje brojke biti dobre.

• A vaša očekivanja za 2011. godinu?

- Za Peugeot očekujem dobru prodaju u Kini jer će nedavno predstavljeni model 408 potpuno zaživjeti na tom tržištu, a isti ćemo uvesti i u Južnu Ameriku. U slučaju Europe nismo veliki optimisti, ali ne očekujemo ni katastrofu. Imamo velikih očekivanja s modelom 508 koji upravo predstavljamo jer smatramo da je riječ o odličnom automobilu.

• Spomenuli ste 508. Prvi put Peugeot predstavlja jedan globalni proizvod?

- Po mnogočemu je 508 iznimno važan automobil za nas. Prvi je put neki automobil od samog početka napravljen kako bi bio prilagođen svim svjetskim tržištima. To znači da bi se trebao svidjeti tradicionalnim Peugeotovim tržištima poput europskoga, ali i nama iznimno važnom kineskom tržištu.

• Je li to stvarno moguće?

- Mislim da jest upravo zbog koncepcije samog vozila u startu. Primjerice, znamo da za Kinu moramo povećati mjesta na stražnjoj klupi. Tako će 508 biti u potpunosti prilagođen kineskom tržištu i neće biti riječ o istom vozilu kakvo ćemo imati u Europi. No, prvi smo put o tome razmišljali unaprijed, i to je velika prednost.

• Peugeot je predstavio prvi dizelski hibrid. Nije li zapravo model 3008 hybrid prvi hibrid napravljen baš za Europu?

- Hibrid za europsko tržište treba biti kombinacija struje i dizela, stoga smatram da je naš hibrid prvi napravljen za europske kupce. Toyota je svoje hibride namijenila japanskom i američkom tržištu, a mi se obraćamo Europi. Peugeot je lider u čistoj dizelskoj tehnologiji, a podsjetit ću da je Peugeot i pionir električnih motora u autoindustriji. Stoga je ovaj spoj prirodan i potpuno logičan te čvrsto vjerujem u njega.

• Predstavili ste i model Ion, potpuno električni automobil koji ipak ima japansko porijeklo. Odustajete li od razvoja vlastitog proizvoda?

- Važno je naglasiti da ćemo se sljedećih 20 godina razvijati u tri različita smjera. Tradicionalni termički pogon i dalje će biti u uporabi, samo što moramo tradicionalnim metodama poput poboljšanja aerodinamike, efikasnosti motora i smanjenja trenja u gumama pridonijeti većoj ekološkoj efikasnosti.

Drugi put razvoja su hibridi u koje osobno snažno vjerujem jer spajaju dva svijeta: električne energije i termičnog motora.

Treći smjer su čisti električni automobili. Najveća njihova mana jest smanjivanje slobode. Primjerice, poželite ići iz Zagreba u Pariz, i to je gotovo nemoguće izvesti, a to ograničavanje kretanja je velik hendikep. Sigurno je da će električni automobili imati svoju klijentelu koja uglavnom boravi u gradu, zato i njima trebamo ponuditi adekvatan proizvod.

Peugeot radi na sva tri fronta, ali kako bismo ipak bili racionalni, logično je da u pojedinim područjima pronalazimo partnere. Uostalom, to smo radili i u prošlosti.

Za električni automobil počeli smo surađivati s Mitsubishijem. Iako ne negiramo japansko porijeklo našeg modela, treba znati da smo uložili 50 milijuna eura u njegov razvoj.

Tu je prilagodba Europi, ali i razvoj reciklažne energije, nastale kočenjem koje pridonosi povećanju autonomije, a to je ključno kod električnih automobila. Očekujemo da će električni automobili činiti pet posto prodaje u 2020.

• Kažete da ne volite riskirati, a, primjerice, u sportu ste se odlučili za utrke izdržljivosti gdje se cijela sezona praktično igra na 24 sata Le Mansa. Hoćete li nastaviti?

- Točno je da imamo odličan trkaći automobil kojim smo 2009. pobijedili u Le Mansu. Nažalost, ove godine smo prošli nešto lošije, ali treba znati da se Peugeot nikad ne povlači nakon poraza.

Želio bih spomenuti i reli gdje također nastavljamo naš program s 207 i mogu vam sigurno reći da se Peugeot nikad neće povući iz automobilskog sporta, samo je pitanje u kojem ćemo obliku biti uključeni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 15:17