Nedavno su mnogi mediji prenijeli vijest o tome kako Volkswagen 2026. godine prestaje s proizvodnjom modela koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem. Vijest je to koja je pogodila mnoge obožavatelje marke, a sve je počelo kada je Michael Jost zadužen za strategiju Volkswagena na nedavno održanoj konferenciji u Wolfsburgu izjavio: "U godini 2026. pokrenut ćemo proizvodnju zadnjeg proizvoda na platformi motora s unutarnjim sagorijevanjem".
To je naravno izazvalo mnoštvo reakcija i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša te okretanje alternativnim pogonima - prije svega naravno struji. E, pa imamo dobre vijesti za sve vas koji ne biste željeli takav scenarij tako brzo - Dr Frank Welsch iz uprave Volkswagena objasnio je kako je riječ o nesporazumu. "Ne prestajemo proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem 2026. godine", objasnio je te nadodao: "Kolega Just je bio fokusiran na Europu, a s druge strane imamo regije poput Afrike gdje će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga". Nakon toga je napomenuo da ni za Europu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka električarima.
"I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela - benzinskih, dizelskih, CNG, hibridnih, plug-in hibrida i u potpunosti električnih modela", potvrdio je Welsch, prenosi AutoExpress. Welsch je izjavio i kako je plan da 25 posto automobila do tada bude električno, no istaknuo je kako će s preostalih 75 posto morati odgovoriti na potrebe kupaca, pa će tako ovisno o potrebama regije ponuditi različita rješenja po pitanju pogona.
Ako uzmemo za primjer Hrvatsku, jasno je kako do 2026. godine ne možemo govoriti o tako značajnoj elektrifikaciji voznog parka, budući da infrastruktura još nije na razini razvijenih zapadnih zemalja. Uz to, treba uzeti u obzir da je kod nas prosječna starost automobila 13,99 godina! Dakle, stvari će ovdje ipak ići nešto sporije, a upravo o tome je i pričao Welsch u ovom obraćanju. Naime, jednostavno nije moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država/regija ima svoje specifičnosti, razinu razvoja, infrastrukture i sl. koji određuju između ostalog i kakve će automobile kupci kupovati, čemu se proizvođači moraju prilagoditi. Stoga je jasno kako će Volkswagen nastaviti s proizvodnjom i razvojem motora s unutarnjim izgaranjem i nakon spomenute 2026. godine. "Kraj" za benzince (pa i dizele - iako se oni susreću sa sve većim zabranama, posebice u Njemačkoj) ipak nije tako blizu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....