![Screen shot 2018-10-30 at 5.08.05 PM](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/10/30/17/Screen%20shot%202018-10-30%20at%205.08.05%20PM.png)
Nedavno su mnogi mediji prenijeli vijest o tome kako Volkswagen 2026. godine prestaje s proizvodnjom modela koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem. Vijest je to koja je pogodila mnoge obožavatelje marke, a sve je počelo kada je Michael Jost zadužen za strategiju Volkswagena na nedavno održanoj konferenciji u Wolfsburgu izjavio: "U godini 2026. pokrenut ćemo proizvodnju zadnjeg proizvoda na platformi motora s unutarnjim sagorijevanjem".
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/12/11/16/volkswagen-golf-tsi-badging.jpg)
To je naravno izazvalo mnoštvo reakcija i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša te okretanje alternativnim pogonima - prije svega naravno struji. E, pa imamo dobre vijesti za sve vas koji ne biste željeli takav scenarij tako brzo - Dr Frank Welsch iz uprave Volkswagena objasnio je kako je riječ o nesporazumu. "Ne prestajemo proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem 2026. godine", objasnio je te nadodao: "Kolega Just je bio fokusiran na Europu, a s druge strane imamo regije poput Afrike gdje će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga". Nakon toga je napomenuo da ni za Europu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka električarima.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/12/11/16/VW-e-Golf.png)
"I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela - benzinskih, dizelskih, CNG, hibridnih, plug-in hibrida i u potpunosti električnih modela", potvrdio je Welsch, prenosi AutoExpress. Welsch je izjavio i kako je plan da 25 posto automobila do tada bude električno, no istaknuo je kako će s preostalih 75 posto morati odgovoriti na potrebe kupaca, pa će tako ovisno o potrebama regije ponuditi različita rješenja po pitanju pogona.
![](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2018/12/11/16/volkswagen-wants-to-go-toe-to-toe-with-other-electric-car-manufacturers-like-tesla-undercutting-the.jpeg)
Ako uzmemo za primjer Hrvatsku, jasno je kako do 2026. godine ne možemo govoriti o tako značajnoj elektrifikaciji voznog parka, budući da infrastruktura još nije na razini razvijenih zapadnih zemalja. Uz to, treba uzeti u obzir da je kod nas prosječna starost automobila 13,99 godina! Dakle, stvari će ovdje ipak ići nešto sporije, a upravo o tome je i pričao Welsch u ovom obraćanju. Naime, jednostavno nije moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država/regija ima svoje specifičnosti, razinu razvoja, infrastrukture i sl. koji određuju između ostalog i kakve će automobile kupci kupovati, čemu se proizvođači moraju prilagoditi. Stoga je jasno kako će Volkswagen nastaviti s proizvodnjom i razvojem motora s unutarnjim izgaranjem i nakon spomenute 2026. godine. "Kraj" za benzince (pa i dizele - iako se oni susreću sa sve većim zabranama, posebice u Njemačkoj) ipak nije tako blizu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....