Indijskim cestama vladaju zvukovi automobilskih truba i sirena. Iako postoji neporeciv šarm, kad je to dio vašeg svakodnevnog života, može biti 'jako iritantno', kaže indijski ministar prometa Nitin Gadkari. Zbog toga razmišlja o zamijeni navedenih zvukova zvukovima flaute ili sitare.
Iako ovo može zvučati čudno, Gadkari ima iskustva u uvođenju promjena na cestama. 2017. godine zabranio je uporabu crvenih bljeskajućih svjetala na takozvanim 'VIP' automobilima. Naime, ta svjetla poznata su i kao 'lal batti', i smatrana su krajnjim statusom na indijskim prometnicama, ali ih je Gadkari označio kolonijalnim nasljeđem kojemu nije mjesto u demokratskom društvu.
Na ideju u zamjeni truba i sirena zvukovima flaute i sitare ministar je došao nakon što ga je jutarnja gužva u prometu omela tijekom jutarnje joge. 'Umjetnik je komponirao pjesmu Akashwani, a svirala se rano ujutro. Razmišljam o upotrebi te melodije za zvukove hitne pomoći kako bi se ljudi osjećali ugodno', rekao je Gadkari.
'Ovo proučavam i uskoro planiram donijeti zakon da trube svih vozila trebaju biti u tonu indijskih glazbala kako bi ih bilo ugodno čuti – flauta, tabla, violina, orgulje, harmonij', dodao je ministar.
Osim rješavanja problema buke u prometu svoje zemlje, ministar je u pregovorima s Teslom kako bi početkom sljedeće godine otvorio trgovinu u azijskoj zemlji. Indija je suočena s teškim zadatkom implementacije infrastrukture za električna vozila, no domaći proizvođač Tata Motors očekuje da će prijelaz biti relativno brz, te da će EV-ovi činiti 25 posto ukupne indijske prodaje do 2026. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....