Koliko dugo traju baterije električnih automobila? Precizan odgovor na to pitanje teško je dati jer električni automobili nisu dovoljno dugo prisutni na cestama, no tvrtka ReccurentAuto ponudila je svoju analizu napravljenu na uzorku od 15.000 automobila na struju.
Većina električnih automobila oslanja se na visokonaponsku litij-ionsku bateriju, što je ista vrsta baterije koja se nalazi u drugim uređajima poput mobitela i laptopa. Litij-ionske baterije počinju propadati čim se naprave i to utječe na dostupan doseg kako automobili stare. Čak i ako nikada ne koristite litij-ionske baterije, one s vremenom polako gube snagu i učinkovitost.
Dobra vijest je da je baterija u električnom automobilu daleko složenija i sofisticiranija od ostalih litij-ionskih baterija i napravljena je da osigura da njezin životni vijek premašuje jamstveni rok.
Posljednjih godina dogodila su se dva velika opoziva baterija, oba povezana sa sličnim nedostacima u Chevroletu Bolt i Hyundaiju Kona Electric. Sve zamjene baterija pokrili su proizvođači. Međutim, osim ova dva opoziva, zamjene baterija i dalje su rijetke.
Među 15.000 analiziranih električnih automobila, zabilježen je povećani broj zamjena baterija kod idućih modela:
2013. Tesla Model S (8,5%)
2014. Tesla Model S (7,3%)
2015. Tesla Model S (3,5%)
2011. Nissan Leaf (8,3%)
2012. Nissan Leaf (3,5%)
No, prema Reccurentu, ovo su očekivani rezultati jer su navedeni modeli dugo prisutni na tržištu.
Nissan Leaf
Leaf je najstarije masovno proizvedeno električno vozilo koje je još uvijek na cesti, a imao je najviše zamjena baterija. Međutim, Nissan je pokrio većinu zamjena baterija nakon što su otkrili da se njihova baterija brzo prazni i gubi doseg pri većim temperaturama.
Međutim, brzo su se prebacili na snažniju bateriju koja je postigla veliki uspjeh.
Tesla Model S
Teslin Model S sa slabijim paketom baterija nema problema s degradacijom baterija, no isto se ne može reći za snažniju izvedbu sa 100 kWh koja pokazuje manjkavosti.
BMW i3
Unatoč manjem paketu baterija i niskom dosegu prema modernim standardima, stariji paketi baterija držali su se prilično dobro. Najmanji paket od 22 kWh, pušten je u prodaju 2014. dok su paketi od 33 kWh predstavljeni su 2017. godine. Oba su u prosjeku prešla 150.000 km s oko 80 posto preostalog izvornog kapaciteta.
Noviji paketi od 42 kWh predstavljeni su 2019., a pod pretpostavkom sličnih performansi baterije, degradacija bi trebala biti slična onoj u slabijim verzijama.