JD Power

ISTRAŽIVANJE: OVO JE TOP 10 skupih doplata koje nitko ne koristi

Napredna tehnologija koja služi za razmetanje proizvođača, a ne za stvarnu uporabu

Prilikom kupovine novog automobila prodavač će vam ponuditi hrpu novih tehnologija bez kojih, prema njegovom mišljenju, kupnja uopće nema smisla. Iako nema dvojbe da se radi o naprednom tehnološkom arsenalu koji je napokon dostupan i u nižim cjenovnim razredima, multimedijska i sigurnosna pomagala u pravilu su nepotrebni višak.

Tome u prilog ide istraživanje agencije JD Power na uzorku od 4200 vozača kojim je potvrđeno da od 33 izabrana sustava njih 16 vozači gotovo uopće ne koriste. Za razliku od parkirnih senzora, kamere za vožnju unatrag, zračnih jastuka ili navigacije, na popisu dodatne opreme većine proizvođača nalaze se deseci preskupih doplata koje većina nikada neće koristiti.

Ukoliko želite uštedjeti pri kupnji novog automobila, nudimo vam pregled deset najmanje potrebnih sustava za svakodnevnu vožnju.

Head up display

Na prozirnom zaslonu iznad instrument ploče pojavljuju se osnovni podaci poput brzine, potrošnje goriva, navigacije, stupnja prijenosa i slično. Skupu doplatu često viđamo u automobilima, no unatoč brojnim korisnim informacijama, masivan digitalni zaslon živcira većinu vozača koji ga pritiskom na prekidač spremaju u kućište.

Izlazak iz vozne trake

Upozorenje na izlazak iz vozne trake pomaže samo vozačima koji imaju namjeru zaspati za upravljačem dok ostalima izaziva nepotreban stres. Naime, čim dotaknete liniju svoje trake, čak i prilikom pretjecanja, sustav alarmira vozača zvučnim signalom, vizualnim upozorenjem na instrument ploči ili vibriranjem sjedala. Europska komisija razmatra prijedlog da ovaj sustav bude obavezan u svakom automobilu.

Detekcija umora vozača

Sustav analizira vozačke navike i detalje upravljanja vozilom. U intervalima od pet sekundi prepoznaje umor ili pad koncentracije te tada zvučnim ili vizualnim signalima upozorava vozača na rizik. Svaka četiri sata sustav preporuča odmor. Vjerujemo da i bez ovog sustava normalan vozač može procjeniti kada je vrijeme za pauzu.

Prilagodljivi tempomat

Tehnologija rezervirana isključivo za skuplje automobile u praksi se koristi samo na autocestama. Pomoću radara i kamera sustav prepoznaje prometne znakove, čita podatke navigacije te upravlja vašim vozilom održavajući brzinu i razmak između vozila. Ukoliko sustav krivo pročita ograničenje brzine ili ne prepozna prepreku na cesti, uspavani vozač vjerojatno će završiti u rubrici crne kronike.

Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu

Sustavi upozorenja na vozila u mrtvom kutu bez ikakve su dvojbe podigli sigurnosne standarde u automobilima. Premda postoje i gotovo savršena rješenja, u pravilu se radi o nametljivim zvučnim ili svjetlosnim upozorenjima koji u gradskoj vožnji neprekidno kidaju živce vozačima. Srećom, sustav se može isključiti.

Automatsko parkiranje

Noćna mora mnogih vozača je parkiranje zbog čega je sustav potpuno automatskog parkiranja vrlo tražena opcija među kupcima. Ipak, treba uzeti u obzir da se radi o kompleksnom uređaju koji funkcionira isključivo u idealnim uvjetima. Iznimno skup sustav može biti od pomoći, ali parkiranje u gradskoj džungli bolje je obaviti samostalno nego čekati procjenu računala koji često sugerira odlazak na neko bolje, šire mjesto.

Adaptivna svjetla

Moderna svjetla opremljena su adaptivnim sustavom koji prilagođava snop vašem pogledu, ali i ostalim sudionicima u prometu. Kada je cesta prazna pale se duga svjetla, a čim se pojavi drugo vozilo ona se automatski gase. Sustav nekada ne prepoznaje uvjete na cesti zbog čega svjetla zaslijepljuju ostale vozače ili pješake.

Memorija sjedala

Sustav je potreban ukoliko automobil koristi više vozača kojima je na raspolaganju memorija idealnog položaja. No, nekada inovativna ideja pamćenja idealne pozicije danas u praksi djeluje smiješno jer vozač najbolje procjenjuje kako se osjeća u tom trenutku te jednostavnim potezom prilagodi sjedalo svom raspoloženju ili željenom načinu vožnje.

Mobilne aplikacije na zaslonu

Kao da nije bilo dovoljno što smo svi postali robovi pametnih telefona pa sad i automobili postaju pametni telefoni na kotačima. Nemamo ništa protiv funkcionalnih opcija poput USB ulaza ili Bluetootha spajanja, no kompletan izbornik telefona na zaslonu zaista je previše. Multimedijski cirkus sa stotinama aplikacija zasigurno neće smanjiti broj nesreća na cestama.

Start&Stop sustav

Općeprihvaćena tehnologija štednje goriva u osnovi je odlična ideja, no u praksi ipak ne funkcionira. Iako se S&S sustavi osjetno razlikuju zbog čega ne možemo generalizirati, financijska ušteda u prosjeku iznosi eventualno 10-tak kuna na puni tank. Benefit je manja zagađenost zraka, no većina S&S sustava zbog neugodnih vibracija i bučnog paljenja motora nema prolaznu ocjenu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 11:41