Mnogi vlasnici novih modela svakodnevno uživaju u „blagodatima” keyless go sustava uz koji ne trebaju vaditi ključ svaki put kada se približe vozilu, već je dovoljno da je isti u blizini (primjerice, u hlačama ili torbi) kako bi se automobil otključao. Zatim slijedi tek pritisak na prekidač Start i vožnja može započeti. Prilično jednostvavno i korisno, no postoji jedan problem – ovaj sustav može uvelike olakšati posao lopovima koji se sve više koriste trikom kojim prevare sustav i bez ključa u blizini ipak ulaze u automobile i bježe pod okriljem noći.
Prema istraživanju kompanije Thatcham, mnogi novi modeli i dalje ne zadovoljavaju sigurnosne uvjete. Krenimo prvo od same metode koju lopovi koriste – sve se odvija na ispred kućnog praga gdje je automobil parkiran. Vlasnici ključeve obično drže negdje u dnevnoj ili spavaćoj sobi, no kradljivaca dolazi do prozora i usmjerava elektronsku napravu (transmiter) i na taj način „hvata” signal ključa kojeg ubrzo i dobiva. Signal dalje prosljeđuje na drugi uređaj koji je pored automobila i kojeg u ruci ima drugi sudionik krađe. U tom trenutku automobil postaje „prevaren”, odnosno detektira ključ pored vrata i otključava se. Lopovima preostaje tek ući u automobil i odjuriti u nepoznatom smjeru. Vlasnik krađu prijavljuje najčešće tek ujutro, a dotad je automobil tko zna gdje...
Spomenuta kompanija Thatcham na testiranju je dale loše ocjene sljedećim modelima: Mazdi CX-30, Subaru Foresteru, MG HS-u (kod nas nije dostupan) te Opel Corsi. Ističu kako su u svaki od spomenutih modela uspjeli bez većih problema provaliti gore opisanom metodom.
„Broj proizvođača koji serijski ugrađuje sustave koji zaštićuju vozača od ovakvih vrsta krađa sve je veći i to moramo pohvaliti. Ipak, moramo težiti tome da apsolutno svi modeli sa keyless sustavom dobe takvu vrstu zaštite.
Sedan od 13 testiranih modela – BMW X6, BMW 2 Gran Coupe, Land Rover Discovery Sport, Mini SE, Porsche Taycam, Škoda Superb i Toyota Supra dobili su maksimalnu ocjenu po pitanju sigurnosti, odnosno blokiranja signala ili isključivanja signala u stanju mirovanja ključa....
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....