aktualno

Istraživanje pokazalo: Ovaj tip automobila nanosi daleko najteže ozljede u naletu na pješaka

IIHS je istražio gotovo 18.000 naleta na pješake u kojima su sudjelovali "klasični automobili", pick-upovi, SUV-ovi i kombiji

Pješački prijelaz, pješaci, ilustracija

 Profimedia

Istraživanje čije je rezultate objavio američki Insurance Institute for Highway Safety pokazalo je da automobili koji imaju visoke uglate prednje dijelove imaju mnogo veće izglede ubiti pješaka prilikom naleta na njega, od modela s nižim i oblijim prednjim dijelom.

IIHS je istražio gotovo 18.000 naleta na pješake u kojima su sudjelovali "klasični automobili", pick-upovi, SUV-ovi i kombiji. Rezultati pokazuju da automobili s prednjim dijelom višim od 40 inča (oko 101 cm) imaju 45 posto veću vjerojatnost da izazovu smrtonosne ozljede pri naletu na pješaka od automobilima čiji je prednji dio zaobljen i visok 30 inča (oko 76 cm).

Istraživanje je također pokazalo da automobili s prednjim dijelom visokim između 30 i 40 inča i oni s uglatijim oblikom prednjeg dijela povećavaju rizik od ozljeda u odnosu na one s prednjim dijelom visokim 30 inča.

image

Pješački prijelaz, pješaci, ilustracija

Profimedia

"Neka od današnjih vozila su prilično zastrašujuća kada prolazite ispred njih na pješačkom prijelazu. Ovi rezultati ukazuju nam na to da nas naši instinkti ne varaju. Vozila koja izgledaju agresivnije u stanju su i napraviti veću štetu", rekao je predsjednik IIHS-a David Harkey.

Stručnjaci IIHS-a istražili su 17.897 nesreća u kojima su sudjelovali jedno vozilo i pješak. S pomoću serijskih brojeva automobila saznali su o kojim se modelima točno radilo te su izračunali točne dimenzije njihovih prednjih dijelova. Iz istraživanja su isključeni modeli opremljeni sustavom automatskog kočenja za sprječavanje naleta na pješaka.

Istraživanje je također pokazalo da zaobljeni prednji dio ne smanjuje rizike kod vozila s najvišim prednjim dijelom, ali to čini kod onih koji imaju prednji dio visok između 30 i 40 inča. Vozila s uglatim prednjim dijelom imala su 26 posto veću šansu da će usmrtiti pješake. Također, vozila s ravnim poklopcima motora (pod kutom od 15 posto ili manje) imaju 25 posto veću šansu izazvati smrt pješaka, bez obzira na visinu ili oblik prednjeg dijela.

"Proizvođači imaju mogućnost učiniti vozila manje opasnima za pješake tako da snize njihove prednje dijelove i zakose maske i poklopac motora kako bi stvorili automobile sa zakošenim profilom. Masivni uglati prednji dijelovi ne donose nikakve funkcionalne prednosti na autima", rekao je Wen Hu koji je vodio istraživanje.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 20:17