ALARMANTAN PROBLEM

ISTRAŽIVANJE POKAZALO: Pijani i drogirani vozači u prometu imaju brže reakcije od onih koji tipkaju po zaslonima multimedije osjetljivim na dodir!

 
 Tomasz Zajda / Alamy / Alamy / Profimedia

Automobili postaje sve složeniji, tehnologija ide prema naprijed i vozaču sada u vožnji novog automobila pomažu različiti sustavi pomoći i upozorenja, ali i poluautonomne vožnje.

Ipak, sve kompleksniji sustavi s nizom novih rješenja i zasloni osjetljivi na dodir koji mijenjaju dobre stare prekidače ipak imaju svoje nedostatke.

Naime, prema novom istraživanju IAM Roadsmarta, kompleksni infotainment sustavi kojima se upravlja putem zaslona mogu povećati vrijeme reakcije vozača čak i više od korištenja alkohola ili kanabisa, prenosi Motoring Research.

Napravljeno je nekoliko testova u kojima se pratila pažnja vozača u tri situacije: kada nije bilo nikakvih radnji niti smetnji, kada je vozač koristio glasovne naredbe i treća u kojoj je vozač koristio zaslon osjetljiv na dodir.

Očekivano, najviše je problema bilo kada se koristio zaslon osjetljiv na dodir.

Iako su vozači prilagodili svoj stil vožnje (usporili su), imali su problema s održavanjem konstantnog razmaka i održavanjem automobila unutar trake.

Uz to, reakcije na neočekivane situacije u prometu bile su znatno lošije.

Motoring Research nadalje navodi kako je posebno zabrinjavajuće to što su reakcije prilikom korištenja zaslona osjetljivog na dodir (koji je često kompliciran) iznimno loše i spore, pa je situacija čak i gora nego kada je u pitanju pisanje poruka za vrijeme vožnje!

Ipak, ima i nekoliko dobrih vijesti. Novi sustavi Apple CarPlay i Android Auto također su testirani i uz njihovo korištenje distrakcija je manja.

I dok za klasično korištenje mobitela u vožnji postoji kazna (po novom zakonu 1.000 kn kod nas), ništa vas ne sprječava do po zaslonu infotainment sustava tipkate koliko želite.

I sami vozači shvatili su da veliki zasloni mogu stvarati probleme, posebno kada su sve kontrole upravo putem zaslona.

Primjerice, probajte na automobilu koji ima isključivo zaslon umjesto klasičnih prekidača promijeniti postavke klime i samu temperaturu pa ćete shvatiti da to i nije baš jednostavno...

Organizacija IAM RoadSmart koja stoji iza ovog istraživanja pozvala je industriju i zakonodavce da se dogovore oko standarda kojih bi se trebalo pridržavati kako bi korištenje zaslona i samih infotainment sustava bilo što jednostavnije, a sve u cilju smanjenja razine odvraćanja pozornosti kod vozača.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 12:54