Katastrofalna prometna infrastruktura, tragično spor i neudoban javni prijevoz koji ljude tjera da koriste aute kamo god krenuli, pa i nelogični potezi gradske vlasti, koja se žali na prevelik broj auta, a potom ukida parkirališna mjesta i vozne trake u središtu grada...
Da, sve to se urotilo protiv vozača u Zagrebu, koje zbilja treba uzeti za ozbiljno kad se nakon često višesatne borbe s gužvama požale na svoje zdravlje. Da tako nešto često nije šala pokazuje i istraživanje portala discovercars.com, koje je proučavalo i analiziralo razinu stresa koju vozač doživljava u prometu u većim europskim gradovima. I gle čuda, rezultati izmjereni u Zagrebu su prilično porazni. Pokazalo se, naime, da vožnja po našoj metropoli nije samo iznadprosječno stresna, već da može izazvati i ozbiljne zdravstvene tegobe.
Ekipa s portala discovercars.com do ovakvog je zaključka došla nakon što su izmjerili vršne vrijednosti otkucaja srca u vrijeme vožnje i zatim ih usporedili s onima u mirovanju. Razliku između najnižih i najviših vrijednosti proglasili su razinom stresa koju vozač doživljava u prometu i po njemu je Zagreb u samom europskom vrhu.
Sasvim u razini Beča i Budimpešte, te tek nešto iza vodećih Londona, Milana, Osla i Lisabona. Pritom treba reći da ovo istraživanje ima itekakvo uporište. Naime, broj otkucaja srca je izravno povezan s razinom stresa. Kada morate naglo kočiti zbog opasnog manevra drugog vozača koji se, primjerice, probija kroz gradsku gužvu ne mareći za sigurnost, otkucaji u trenu mogu skočiti kao da ste otrčali utrku na 100 metara.
Vršnih 115 otkucaja u minuti zabilježenih u vožnji u zagrebačkom prometu zabrinjavajuć je rezultat, jer se sve preko 100 otkucaja srca u minuti u mirovanju smatra tahikardijom, stanjem potencijalno opasnim po zdravlje. Ništa bolji rezultat nije zabilježen niti kod mjerenja najniže vrijednosti.
Otkucaji srca vozača, naime, tijekom vožnje zagrebačkim ulicama niti u jednom trenutku nisu se spuštali ispod 86 u minuti, naspram 56 zabilježenih u mirovanju. To je jasno pokazalo da u vožnji po Zagrebu doslovno nema opuštanja, već je vozač konstantno napet i u velikom stresu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....