Ručna kočnica dio je automobila uz koji su mnogi još uvijek vezani. Neki zato što znaju da će, kada padne prvi snijeg, moći „driftati” na praznom parkiralištu, neki su jednostavno naučeni da ju uvijek imaju „uz sebe”, dok pojedinci čak tvrde da im središnji greben izgleda ljepše s klasičnom ručnom. Ipak, trendovi se mijenjaju i sve veći broj proizvođača u potpunosti ih izbacuje iz ponude te iz mijenja s prekidačem – električnom ručnom kočnicom. Njene prednosti su višestruke, a kao glavna se uvijek spominje puno bolje korištenje prostora. Naime, umjesto cijele „poluge” dolazi prekidač, pa dizajnerima ostaje mjesta za držače čaša, pretince, bežične punjače, USB-C utore i slične moderne stvarčice na koje su naučeni današnji kupci modernih automobila.
Cijela priča krenula je 2001. godine kada je BMW Serije 7 predstavljen s električnom ručnom što je za to vrijeme bilo rezervirano za premium modele. Danas i kod najobičnijih gradskih automobila nailazimo na elektroničnu umjesto klasične ručne, a taj trend će iz godine u godinu biti sve rašireniji. Tako Auto Express navodi kako je 2018. godine 37 posto automobila proizvedeno s klasičnom ručnom, dok se taj postotak ove godine smanjio na tek 30 posto. Dakle, čak 7 od 10 novih automobila dolazi s električnim ručnim kočnicama, dok klasične sve više postaju stvar prošlosti (nude ih primjerice Dacia, Suzuki, no velika većina drugih proizvođača sve više iz izbacuju iz ponude, pa tako primjerice novi VW T-Roc ili Mercedesovu A-klasu ne možete dobiti s klasičnom ručnom).
Ostaje pitanje – hoćete li žaliti za njima ili smatrate da je opcija s prekidačem ljepša, bolja i praktičnija? Svoje mišljenje podijelite s nama u komentarima...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....