Više od 60 posto vlasnika Phantoma, kažu u Rolls-Royceu, voli samostalno sjesti za upravljač svog automobila. I premda čovjeku može zvučati pomalo iznenađujuće, pogotovo u trenutku kad pokušava isparkirati tu 576 cm dugačku grdosiju s popunjenog parkinga hotela Esplanade, ima to smisla. Uglavnom se ti "joy ride" izleti zbivaju vikendom, dakako, i za svakog ljubitelja automobila, čak i kad se radi o kralju ili šeiku koji je češće vožen nego što vozi, doista bi bilo šteta ne iskusiti iz prve ruke kako je voziti “najluksuzniju limuzinu na svijetu”. I premda njegove dimenzije na papiru mogu zvučati zastrašujuće, Phantom se gradskim ulicama, čak i onima na zagrebačkom Gornjem Gradu, vozi lakše od očekivanja. Krug okretanja od oko 14 metara nije malen, no mogao bi biti i puno veći da kotači nemaju iznimno velik kut okretanja, do te mjere da se već nakon nekoliko kilometara za njegovim ultralakim upravljačem (na malim brzinama usporedivim doslovno s brodskim kormilom) vozač opušta i počinje bez straha zavlačiti u uske ulice i gust promet. A kad baš postane frka, tu su kamere sa svih strana, kao i senzori kalibrirani tako da će na prepreku uvijek upozoriti na vrijeme.
Foto: Marin Tomaš
Opreza, međutim, nikad dosta jer najopasnije “prepreke” dosta su često - žive. Gdje god se pojavio, Phantom preuzima glavnu ulogu pa ne čudi da se kamere znatiželjnika u tom slučaju s turističkih znamenitosti odmah okreću prema njemu. Jer, koliko god čudno zvučalo, Kamenita vrata i crkva sv. Marka stoje i stajat će stoljećima, ali ganc novi se Rolls se ne vidi svaki dan… A niti ne vozi, pa tražimo najbrži izlaz iz grada i konačno pritišćemo gas do poda, da vidimo što protiv gotovo tri tone (s gorivom, dva putnika i prtljagom) može novi 6,75-litreni V12 biturbo sa 571 KS. I može svašta: uvijek je impresivno doživjeti kratka ubrzanja, ali 5,1 sekunda do 100 km/h, u ovom čudu, stvarno je poseban osjećaj… Tim više što se, govorimo li o samoj vožnji i eventualno potrebnom predznanju, Phantom vozi lakše od i nekih gradskih modela. Mjenjač je automatski stupanjski, tu su P, R, N i D, i to je sve što vam treba. Modovi vožnje? Eco, Sport, Comfort? Zaboravite, nema tu nikakvog bespotrebnog filozofiranja, kao ni dodirnih zaslona pa se praktički svime, osim osnovnih fizičkih tipki, upravlja kružnim kontrolerom a la iDrive.
Voziti Phantoma, dakle, poseban je doživljaj, no prava je stvar ipak, da se ne lažemo, podići noge na debele tepihe od vune kalifornijske ovce i zavaliti se duboko u stražnje desno sjedalo i (pritiskom na dugme) zatvoriti masivna suicide vrata. Dalje vam je na volju: tko želi raditi ili se zabavljati, tu su elektronski sklopivi stolići i veliki zasloni na kojima su dostupne sve one informacije kao i na središnjem vozačevom, kao i TV prijamnici, tko se želi opustiti u središnjem naslonu ima bocu s dvije čaše i još jedan hlađeni pretinac za bocu pjenušca i još dvije čaše. Masažna sjedala (sva) se podrazumijevaju, kao i već dobro poznato “zvjezdano nebo” na krovnom pokrovu… I da, sve zone klime još su dodatno podijeljene na gornju i donju, što će sigurno voljeti dame s hladnim stopalima.
A kad se putnik nauživa glazbe audio sustava s odabranim komponentama raznih dobavljača može uživati u još nečemu po čemu je Phantom nenadmašan: fascinantnoj, gotovo apsolutnoj tišini, zahvaljujući kojoj je i na autocesti moguće komunicirati već i glasnijim šapatom. Zaslugu za to ima i preko 130 kg izolacionog materijala, no nas su više impresionirala dvoslojna Lipik Glas stakla debljine 6 mm. Dobar dio posla, k tome, obavljaju i gume, 22-colni Continental Seal+ Silent. Proizvođač je za Rolls, inače, napravio čak stotinu različitih mješavina između kojih su odabrane ove, koje su zahvaljujući posebnoj pjeni u bočnicama ultratihe te se u slučaju defekta mogu samostalno zakrpati. Korisno, dakle, i za Jamesa Bonda… Ima li Phantom, na koncu, mana? Za ozbiljnog kupca cijena to sigurno nije (413.000 eura, bez ikakvih davanja), baš kao ni potrošnja (dan smo završili s prosječnih 26,7 l/100 km), pa možda i jedini minus u automobilu koji podjednako mazi i pazi i njegovog vozača i njegovog putnika, realno predstavlja problem parkiranja. Osim, dakako, ako poput nas - kao i većine vozača Phantoma - rješavanje tog problema jednostavno ne prepustite bellboyu…
Ukratko
Unatoč na vlas jednakom obujmu kao i dosad (6749 ccm), V12 pod prednjim poklopcem potpuno je novi motor koji uz pomoć dva turbopunjača razvija 571 KS. Emily se, dakako, zaključavanjem vozila i dalje automatski skriva u okvir Pantheona, a može se podizati i spuštati i po želji. Tek s izlaskom iz grada do izražaja dolaze sve postavke novog Phantomovog ovjesa. Ispred vozača nema okretomjera.
Tko se želi opustiti u središnjem naslonu ima bocu s dvije čaše i još jedan hlađeni pretinac za bocu pjenušca i još dvije čaše. Masažna sjedala se podrazumijevaju
Na stranu svi moderni gadgeti, ono što čini razliku ovdje su potpuno autentični materijali. Zatvaranje svih vrata je elektrificirano.Phantom nije samo impozantna pojava nego je i nakrcan sigurnosnim sustavima, uključujući night vision s termalnom kamerom, a može pojuriti 250 km/h.
Na “običnom” parkingu sa svojih 576 cm duljine i 355 cm osovinskog razmaka, Phantom dobrano viri
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....