Još jedna tužna priča iz prometa sa smrtnim posljedicama ovih dana puni novinske stupce. Marin Kamenički, 20-godišnjak u četvrtak je skrivio nesreću u zagrebačkoj Ilici, pri čemu su dvije žene poginule, a jedan je muškarac teško ozlijeđen. Marin Kamenički je vozio jedan od najboljih, 850.000 kuna skupi Mercedes s oznakom C 63 AMG Coupe, najsnažniju C-klasu svih vremena od 510 KS. Nećemo ulaziti u ništa po pitanju nesreće, osim u činjenicu kako je ovaj žestoki Mercedes iznimno brutalna zvijer s performansama Ferrarija ili Porschea koja se podjednako dobro snalazi kako na pisti tako i na cesti, a koji bez blokade dostiže do 300 km/h i koji do 100 km/h iz stajanja starta za 3,8 sekundi!
Ono što smo željeli naglasiti u ovom tekstu, osim što smo željeli stati na kraj polu informacijama i nagađanjima o pravoj snazi, cijeni i namjeni Kameničkova AMG-a, jest činjenica kao je prilikom međunarodne dinamičke prezentacije za novinare u studenom 2015. godine kojoj je nazočio i naš novinar sve bilo u znaku sigurnosti, bez obzira na to što smo se pripremili za nekoliko dana ispunjenih adrenalinom. Naime, prije kretanja u promet, Mercedes C63 AMG S smo dobro izvozili po poznatoj stazi Ascari u Andaluziji, a teoretski dio, kao i praktični prošli smo uz asistenciju automobilističkog asa Bernda Schneidera, između ostalog i prvaka kultnog DTM-a iz 1995. godine za volanom baš Mercedesa C-klase AMG.
Foto: Mercedes
Boljeg učitelja nismo mogli dobiti... Tek nakon upoznavanja s mogućnostima automobila na stazi gdje smo vozili iza Schneidera sve brže iz kruga u krug kako smo učili stazu i gurali automobil prema limitu, došlo je vrijeme da C63 AMG S probamo i na cesti gdje nam je pak pažnja skrenuta na udobnost ovjesa i odlike automobila koje su korisne u svakodnevici. Dakle, mogli smo razumjetii kako model C63 AMG S i u samom Mercedesu shvaćaju vrlo ozbiljno i kako na prezentaciji ništa nisu željeli prepustiti slučaju, bilo da specijalizirani novinari dolaze iz Rusije ili Hrvatske, ili je pak riječ o vedetama uglednih zapadnih časopisa poput CAR-a, Top Geara ili Auto bilda i bez obzira na dotadašnje vozačlo iskustvo svakog pojedinog reportera...
Zanimljiva je činjenica kako postoji vozački tečaj za nove kupce i vlasnike AMG modela koji se organiziraju diljem svijeta pod nazivom AMG Driving Academy gdje oni mogu brusiti svoje vozačke vještine do savršenstva kroz pet programa u kontroliranim uvjetima na stazi i pod nadzorom instruktora. Posebice to vrijedi za kupce koji naruče AMG model bez elektronski obraničene brzine na 250 km/h. Prema tome definitivno, C63 AMG je automobil koji traži puno iskustva i hladnu glavu na cesti pa u rukama 20-godišnjaka uz dekoncentraciju, bez brzih refleksa i bez iskustva lako postaje oružje na cesti...
Donosimo i cijeli izvještaj sa svjetske dinamičke prezentacije Mercedesa C63 S Coupé koji smo vozili u studenom 2015. godine... VOZILI SMO: MERCEDES-AMG C63 S Coupé Najsnažnija C-klasa "Sad će te imati priliku voziti najsnažniju C-klasu svih vremena, što nije igra, pa me pozorno slušajte", - odmah je novinarima okupljenim na pisti Ascari u Španjolskoj rekao proslavljeni automobilistički as Bernd Schneider. Prvo usmeno, a potom i na stazi prezentirao nam je sve mogućnosti nove C-klase iz AMG-ove kuhinje, kako bi nas što bolje pripremio da i sami zajašimo 510 konja nove AMG akvizicije. Kaciga je već na glavi, biramo metalik plavi primjerak, na vrućem asfaltu piste živa pokazuje točno 30 stupnjeva, pa se znoje i glava ispod kacige i dlanovi na minijaturnom upravljaču presvučenim alkantarom, dok sjedimo gotovo na podu, u školjkastim trkaćim sjedalima. Pritiskom na tipku Start javlja se i grleni V8 s karakterističnim grgljanjem iz auspuha, što djeluje kao trenutna doza adrenalina zapiknuta direktno u srce vozača. Da, već je i prvi dojam taj kako je AMG C63 S Coupé nešto sasvim drugačije od standardne C-klase Coupé. Tvrde to i inženjeri iz Affalterbacha, koji su nam se pohvalili da je i ovaj AMG u potpunosti djelo njihovog razvojnog odjela, i to od poda do krova, a ne tek nadograđeni standardni model. Ispod haube krije 4,0-litreni biturbo V8 benzinac s 510 KS, koji je zamijenio u prethodnika instalirani 6,3-litreni atmosferski V8 motor stare škole. I to više nego uspješno! Berndt provjerava je li nam uključena radio veza u autima, pita još jedan put jesmo li spremni, pa za njim vozimo nekoliko krugova za zagrijavanja kako bi temperatura moćnog stroja dosegla željenu brojku. I tad započinje lov na zavoje, a koliko žestine pritom nudi grgutava zvijer s dva turbopunjača, spremna isporučiti maksimalnih 700 Nm na stražnju osovinu već malo iznad 1000 okretaja svjedoči suhi podatak o ubrzanju od nule do stotke - 3,8 sekundi! Tako dok se još niste ni oporavili od snažnog potiska u leđa već vozite stotku, a prva je šikana već ispred vas... Zato svatko tko se zapita je li ovaj turbo pogonjeni V8 adekvatna zamjena za veličanstvenog atmosferskog prethodnika ne mora imati nikakvih bojazni. Kasnije smo C63 S isprobali i na lokalnim cestama gdje se sportski ovjes pokazao čak i prilično udobnim. U vožnji se snaga isporučuje uvijek ujednačeno, a kako okretaji rastu sve je žešća i to kroz svih sedam stupnjeva unaprijeđenog Speedshift MCT automatika s još bržim izmjenama stupnjeva nego kod prethodnog modela. C-klasa AMG S63 S nudi snagu, performanse i zvuk (koji nije artificijelan) istinskih superautomobila, ubrzava tako da ostanete šokirani, a kad pomislite da je igra već gotova, motor još više počne pokazivati mišiće. Pri tom su upravljanje, ležanje i kočenje dovedeni do savršenstva i to na onaj način u kojem vozač i stroj postaju jedno. U svemu tome dobro potkoženi domaći kupci mogu uživati ako izbroje 832.600 kuna, od koliko starta AMG C63 S ili 770.000 kuna za osnovnu, 34 KS slabiju izvedbu bez oznake S. |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....