Posljednjih nekoliko godina sve više proizvođača sportskih automobila počinje primjenjivati električne ili hibridne pogone, umjesto daljnjeg razvijanja klasičnog Ottovog motora. Stoga se prema mnogima gubi prava čar uživanja u automobilima.
No Koenigsegg je nedavno predstavio model Gemeru, koji uz električni pogon ima najsnažniji trocilindraš legalan za cestu. Tako tzv. Tiny Friendly Giant (TFG) ponovno vraća nadu u motore s unutarnjim izgaranjem te njihovo daljnje razvijanje.
Motor TFG je 2,0-litreni twin-turbo trocilindraš koji razvija čak 600 konjskih snaga i 600 Nm okretnoga momenta, a koristi tzv. Freevalve tehnologiju. Umjesto klasične bregaste osovine, ovaj revolucionarni motor koristi pneumatske aktuatore za upravljanje ventilima.
Švedski inženjeri napravili su blok motora koji ima široke cilindre te dug hod klipova pa se ovaj motor može vrtjeti do čak 8500 okretaja. S obzirom na opseg i promjer cilindara, procjenjuje se da se klipovi mogu vrtjeti brzinom kao i u motorima aktualne Formule 1.
No vjerojatno su najzanimljivije stavke da ovaj motor obara sve rekorde u omjeru snage i kubikaže jer razvija čak 300 konjskih snaga po litri obujma. Osim toga, s obzirom na korištenje vrlo lakih materijala, cijeli motor teži samo 70 kilograma.
Poznati YouTuber Jason s kanala Engineering Explained napravio je kratki video gdje detaljno objašnjava kako Koenigseggov motor zapravo funkcionira, a možete ga pogledati u videu:
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....