Ako ste se ikad vozili kraj autosalona i vidjeli redove novih automobila, vjerojatno ste se zapitali što se događa s onima koji se nikad ne prodaju. Kamo svi idu kada dođe vrijeme da se napravi mjesta za najnovije modele? Zastupništva ih ne poklanjaju. Stvari su malo kompliciranije od toga.
Autokuće su franšize. To znači da kupuju nove automobile od proizvođača i prodaju ih po višoj cijeni kako bi ostvarili profit. Stoga, nakon što zastupništvo kupi te automobile, oni im pripadaju. Ne mogu tek tako neprodane poslati natrag proizvođaču na kraju godine. Da bi zaradili, moraju privući kupce da ih kupe. Ovo su trikovi koje prodavatelji automobila koriste.
Premjeste ih na drugo tržište
Postoji nekoliko opcija za zastupništvo kada se njihovi automobili ne prodaju. Oni mogu poslati neprodane automobile na drugo tržište gdje bi određeni model mogao biti tražen. 'Primjerice, veći Toyotin zastupnik s Toyotinim pickupom može ga zamijeniti s malim gradskim Toyotinim zastupništvom koje ga treba.
Prodaju ih na aukcijama
Automobili se mogu prodati i na javnim aukcijama. Prilikom toga dio cijene ide aukcijskoj kući, što znači da zastupništvo gubi mnogo novaca. Druga mogućnost je korištenje tih automobila kao zamjenskih kad ljudi dovoze svoje na servis.
Snižavanje cijene
Konačna opcija je snižavanje cijena. Na kraju modelne godine, proizvođači automobila i zastupništva se žele riješiti "inventara" kako se stariji automobili ne bi "natjecali" s novijim modelima.
Naš savjet: kupnja automobila na jesen je možda i najisplativija jer tada zastupništva otvaraju prostor za primjerke nove modelske godine, a snižavaju cijene postojećim. Ponekad i jako, ako dogodine stiže potpuno nova generacija modela.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....