Ekonomija

Još loših vijesti: Profit europskih proizvođača automobila mogao bi se strmoglaviti, a sve zbog Trumpove nakane

Nakon CO2 kazni u Europi to bi mogao biti drugi veliki udarac za europske proizvođače iduće godine

Donald Trump

 Getty Images via AFP

Europski i američki proizvođači automobila mogli bi se u prosjeku suočiti s čak 17 posto manjom mjesečnom dobiti ako SAD nametne uvozne carine Europskoj uniji, Kanadi i Meksiku. Izvijestila je to agencija za kreditni rejting i istraživanje tržišta S&P Global. Navedeni postotak se odnosi na dobit prije odbitka, između ostalog, poreza i kamata.

Budući američki predsjednik Donald Trump zaprijetio je uvođenjem uvoznih carina od 25 posto na svu robu iz Meksika i Kanade. Osim toga, tijekom predizborne kampanje Trump je prijetio carinama do 20 posto na robu iz ostatka svijeta, uključujući i države Europske Unije.

image

Donald Trump i Elon Musk

AFP

U tom slučaju su najugroženiji Volvo, Jaguar Land Rover, General Motors i Stellantis koji bi mogli izgubiti više od od 20 posto očekivane dobiti. Prema S&P Globalu, Volvo i Jaguar Land Rover bi najviše patili od carina jer ovise o proizvodnji u Europi. General Motors i Stellantis također su "posebno ranjivi" jer ovi proizvođači veliki dio svojih automobila sklapaju u Meksiku i djelomično u Kanadi.

Rizici za druge proizvođače su ograničeniji, tvrde iz S&P Globala. Volkswagen i Toyota riskiraju 10 do 20 posto manje dobiti, za a BMW, Ford, Mercedes-Benz i Hyundai smanjenje bi iznosilo do 10 posto.

image

(FILES) A picture shows the logo of auto giant Stellantis at the Stellantis Mirafiori plant in Turin, on April 10, 2024. European carmaker Stellantis fell on November 26, 2024, morning at the Paris Bourse stock market, weighed down by statements by Donald Trump threatening to increase tariffs on products from China, Canada and Mexico. (Photo by MARCO BERTORELLO/AFP)

AFP

To bi mogao biti drugi veliki udarac za europske proizvođače iduće godine. Naime, osim sa mogućim američkim carinama, europski proizvođači automobila također će se morati nositi sa strožim pravilima EU-a o emisijama iz automobila. Trenutno, novoprodani automobili mogu u prosjeku ispuštati 116 grama CO2 po kilometru. Od sljedeće godine to će pasti na 94 grama po kilometru. Ako se ograničenja prekorače, to može dovesti do kazni od 95 eura po gramu viška, pomnoženo s brojem prodanih vozila. Takve kazne mogu doseći stotine milijuna eura za velike proizvođače automobila.

image

Proizvodnja VW-a ID.3

Kupnja novog auta

“Kombinirani učinci carina, strožih propisa o CO2 u Europi od 2025. i pritiska na zarade zbog jače konkurencije u Kini i Europi mogli bi povećati rizik od sniženja kreditnog rejtinga za tvrtke”, izjavili su iz S&P Global.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. prosinac 2024 08:19