PAD CIJENA

Kad će električni auti postati dostupniji? Litij-ionske baterije pojeftinile za 6 posto, ali...

Pad cijena može se objasniti povećanim ‘usvajanjem jeftine katodne kemije poznate kao litij-željezni fosfat‘

Proizvodnja baterija za električne automobile

 Profimedia

BloombergNEF je objavio svoje godišnje izvješće o cijenama baterija, utvrdivši da je njihova prosječna cijena po kWh pala za čak 124 eura (933 kune). Uz to, riječ je o 89 % pada u odnosu na 2010. godinu, kada su baterije koštale 1063 eura (8003 kuna) po kWh.

Kad u obzir uzmemo samo baterije za električna vozila, situacija je još bolja. Baterije za EV-ova koštaju u prosjeku 104 eura (782 kune) po kWh. Na razini ćelija, cijene su dostigle 86 eura (647 kuna) po kWh, i to je vrijedno pažnje jer one čine 82% cijene baterije.

BNEF ističe kako se pad cijena može objasniti raznim čimbenicima, od kojih je možda najvažnije povećano 'usvajanje jeftine katodne kemije poznate kao litij-željezni fosfat', te smanjenu uporabu 'skupog kobalta u katodama na bazi nikla'. Ako se isti trendovi nastave, cijena po kWh mogla bi pasti i ispod 88 eura (662 kuna) do 2024. godine.

To je vrlo važno jer bi ta cijena omogućila električnim vozilima da postignu paritet troškova s modelima koji koriste motore s unutarnjim izgaranjem. Ipak, postoje veliki problemi, jer su cijene litija 'znatno porasle ove godine', a veći troškovi sirovina mogli bi rezultirati skupljim baterijama sljedeće godine.

Povećanje bi trebalo biti malo, jer bi se cijene mogle popeti do 119 eura (895 kuna) po kWh, ipak, one idu u krivom smjeru. Ovo bi također moglo pomaknuti datum kada bi njihove cijene trebale doseći 88 eura, odnosno kada bi EV-ovi mogli postići paritet s konvencionalnim automobila, za do dvije godine.

image

Pad cijena baterija

BloombergNEF

Glavni autor izvješća James Frith navodi: 'Iako su cijene baterije sveukupno pale tijekom 2021. godine, u drugoj polovici one su rasle. Ovo stvara teško okruženje za proizvođače automobila, posebno one u Europi, koji moraju povećati prodaju EV-ova kako bi zadovoljili prosječne standarde emisije štetnih plinova. Ovi proizvođači sada će možda morati birati između smanjenja marže ili prenošenja troškova, uz rizik da kupce odvrate od EV-ova'.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 13:19