Nije obavezno, ali imate li ga, pruža sigurnost i miran san. Kasko osiguranje, naime, dobrovoljni je vid osiguranja, a razlikuje se od jedne do druge osiguravateljske kuće. A čak i na relativno malom tržištu poput hrvatskoga, ponuda je vrlo bogata, pa se često nameće pitanje kako odabrati najbolju opciju. Za konačnu odluku što izabrati najvažnije je točno znati što točno želite, odnosno od kakvih se rizika želite zaštititi, koliko ste novca voljni izdvojiti i, svakako najvažnije, koliko vrijedi vaš auto, jer osnovica za obračun uvijek je nabavna cijena. Univerzalan savjet vrijedi i ovdje: ne brzajte, nego se informirajte koliko god možete, i svakako budite svjesni da najjeftinije rješenje najvjerojatnije nije i najkvalitetnije.
1. Zatražite ponudu od više osiguravatelja
Kasko u ponudi imaju svi osiguravatelji u Hrvatskoj koji se bave neživotnim osiguranjima: HOK, Generali, Basler, Jadransko, Allianz, Uniqa, Croatia... Temeljna ponuda kod svih njih svodi praktički na iste stvari, a osim punoga, svi nude i neki vid djelomičnog kaska, a moguće su međukombinacije. Cijene se razlikuju od kuće do kuće, pa je dobro zatražiti ponudu na što više strana.
Pri osiguravanju treba voditi računa i o tome da eventualna dodatna i naknadno ugrađena oprema podiže ukupnu vrijednost auta, pa ju je poželjno navesti u polici. Osiguranje od krađe, uz to, ovisi o rizičnosti vozila, jer mnogi domaći osiguravatelji rizičnim vozilima smatraju luksuzne i popularne marke i modele. Tako vam, primjerice, ako vozite Golf vrijedan 125.000 kuna, a ne recimo, jednako vrijedan Renault Mégane, godišnja premija raste za približno 400 kuna.
3. Kasko ne štiti neograničeno
Većina vlasnika odlučuje se za puni kasko s uključenim rizikom krađe, što je i posve logično, posebno ako je riječ o novim ili tek koju godinu starom autu. No valja znati da i puno kasko osiguranje u jednoj godini u cijelosti pokriva jednu, odnosno prvu štetu, ali ne i druga. U njoj se već bilježi malus od 30 posto od prve premije osiguranja, dok kod treće štete on iznosi 50 posto... Tako rade sve osiguravateljske kuće i tek posebni ugovori, primjerice s nekim leasing kućama, omogućavaju uvrštanje stavke o dvije ili tri štete bez malusa u godini dana.
4. Uhvatite dodatni popust
Premda uobičajeni maksimalni bonus iznosi 50 posto, sve više osiguravatelja nudi i takozvani superbonus, odnosno smanjenje cijene za dodatnih 10 posto. Uvjet za to je, u pravilu, već ostvarenih 50 posto bonusa po kasko polici, bez prijave štete u zadnje dvije godine. Popuste je moguće izvući i na starost vozila, na alarmni uređaj, na članstvo u HAK-u, dob vozača.
5. Punu policu čuva i djelomično osiguranje
Djelomični kasko može se ugovoriti u slučaju kad je vozač zainteresiran za pokriće određene grupe rizika, dakle uz isključenje rizika prometne nesreće. Ono se može ugovoriti i uz nižu premiju tako da osiguranjem budu obuhvaćene kombinacije određene grupe rizika. Primjerice, pokriće osiguranja stakla prilično je često jer se nerijetko događa da dođe do pucanja vjetrobranskog stakla, nakon udara kamenčića na cesti. U tom slučaju šteta se prijavljuje samo po kombinaciji djelomičnog kaska, a puna polica ostaje netaknuta, pa nema ni malusa.
6. Kombinacije osiguranja nisu svugdje iste
Osiguravajuće kuće ponudu djelomičnih osiguranja dijele na kategorije i obično ju označavaju slovima A, B, C, D, E. Tu treba biti posebno pažljiv, jer su one vrlo slične, no ne i iste kod svih osiguravatelja. Kombinacija C tako u Jadranskom osiguranju uključuje troškove vuče ako vozilo nije u voznom stanju, u Allianzu lom i oštećenje stakala, u Generaliju oštećenje nastalo padom snijega s krova.
7. Razmislite o franšizama
Osim klasičnog kaska u ponudi je i ugovaranje polica s franšizom, primjerice od jedan do pet posto vrijednosti vozila. To znači da vlasnik kod svake prijave nezgode sudjeluje u šteti: ako je to franšiza 2 posto, i udio u šteti je 2 posto. Taj način osiguranja pogodan je za, primjerice, skupa vozila s vozačima koji su sigurni u svoje sposobnosti i uvjereni da neće izazvati nikakvu štetu. U slučaju spomenutih Golfa i Méganea na taj se način trošak može spustiti za gotovo 1500 kuna godišnje, ali ako se nešto dogodi, vlasnik mora znati da će sam doplatiti razliku.
8. Odaberite rizike koje sami želite
I ovdje treba imati na umu da, primjerice, mini kasko u jednoj kući ne znači nužno isto ono što i u drugoj. Kod Croatije je, primjerice, takva ponuda namijenjena vozačima koji su sigurni u svoje umijeće, ali se žele zaštititi od nepredvidljivih sila, a kod Generalija isključivo na posljedice sudara s drugim vozilom.
9. Ne zaboravite na PDV
Podsjećamo i čak i pravne osobe više ne mogu stavljati osobna vozila u trošak, pa tako ni premiju kaska, što znači da se osnovica uvijek mora obračunavati s PDV-om.
10. Policom doskočite problemima s naplatom
Kao što je poznato, u nemalom broju slučajeva može doći do problema s naplatom šteta. Samo ako je u polici navedena ispravna vrijednost vozila te je u nju uključena i dodatna oprema, u slučaju štete dobiva se tržišnu vrijednost. Od te pune cijene se, dakako, još skida amortizacija, tako da se dobije neka realna svota. Dakle, valja paziti da je polica kvalitetno sklopljena, pa ni tu problema neće biti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....