Nakon požara na brodu Felicity Ace koji je prevozio i električne automobile, te nakon što su neki brodari isključili prijevoz automobila s baterijama s obzirom na rizik od požara, poput norveške kompanije Havila Kystruten, sada i osiguravatelji upozoravaju na opasnost prijevoza istih brodovima.
Njemački osiguravatelji sada pozivaju brodske kompanije da unaprijede sustave gašenja na plovilima kako bi bili u stanju učinkovito gasiti moguće požare na baterijskim vozilima.
"Električni automobili ne gore češće od vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem, ali gore drugačije", rekao je Jörg Asmussen, generalni direktor udruge njemačke industrije osiguranja (GDV).
"Umjesto upiranja prstom u vozače električnih automobila koji na taj način ulažu u održivost, zapravo bi se vlasnici brodarskih kompanija trebali dobro pripremiti za vrijeme sa znatno više električnih automobila. Konvencionalni brodski sustavi za gašenje s plinom CO2 (ugljičnim-dioksidom) ne funkcioniraju kod gašenja baterija električnih vozila", rekao je Asmussen.
Osiguravatelji zato predlažu sustave s visokotlačnom vodenom maglom koji bi mogli pomoći u kontroli gašenja električnog automobila na brodu.
"Sustav kod gašenja pomoću ugljičnog dioksida je takav da istiskuje kisik do te mjere da se vatra guši bez kisika. U slučaju požara u litij-ionskim baterijama instaliranim u električnim automobilima, kemijska reakcija oslobađa uz vodik te otrovne plinove oslobađa i kisik koji održava plamen. CO2 je stoga potpuno neučinkovit u takvom požaru", kaže Asmussen.
Njemački osiguravatelji već godinama vode kampanju za bolju protupožarnu zaštitu na brodovima preko Svjetske udruge osiguravatelja prometa. Sustavi za gašenje i dalje su isti kao i prije 50 godina. "Moramo iz temelja promijeniti i sustave za otkrivanje požara i gašenje požara na palubi i ispod nje. Inače će većina požara ostati nekontrolirana, posebno ona litij-ionskih baterija", upozorava Asmussen.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....