Rusko tržište automobila drastično se promijenilo nakon invazije na Ukrajinu. Zbog međunarodnih sankcija tradicionalni zapadni proizvođači su se povukli, no na njihovo su mjesto spremno uskočili Kinezi. Tu je, naravno, i domaća Lada koja uspješno nastavlja bez Renaulta, a oživljene su i neke zaboravljene marke poput Moskviča. Zbog toga svega slika ruskog tržišta izgleda drastično drugačije nego prije početka rata.
Agencija Autostat objavila je najnovije podatke o registraciji novih automobila u Ruskoj Federaciji. U srpnju ove godine u državi je prodano 136.221 novih osobnih automobila, što je 42,4 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Sastav deset najprodavanijih marki u Ruskoj Federaciji vrlo je egzotičan s našeg gledišta i u njemu su neke marke za koje mnogi ljubitelji auta sa zapada zapravo nikada nisu ni čuli.
Apsolutni vladar tržišta je Lada s 35.619 prodanih automobila, a drugi je kineski Haval sa 16.671 automobilom. I sve ostale marke u Top 10 su kineske Nakon Havala na ljestvici slijede Chery, Geely, Changan, Omoda, Belgee, Jetour, Exeed i Jaecoo. No valja napomenuti da mnogi od ovih proizvođača aute proizvode u tvornicama u Rusiji.
Što se tiče konkretnih modela na vrhu su dvije Lade, modeli Granta i Vesta s 18.164 i 9761 prodanih automobila. Slijedi niz Kineskih modela koji u Europi inače ne igraju nikakvu važnu ulogu ili se uopće ne prodaju. To su Chery Tiggo 7 Pro Max, Chery Tiggo 4 Pro, Changan CS55 Plus, Geely Monjaro, Omoda C5 i Belgee X50. Među njih se ugurala i još jedna Lada Niva Travel na devetom mjestu.
U prvih sedam mjeseci ove godine na ruskom tržištu novih osobnih automobila prodano je približno 855,6 tisuća novih automobila. Popis bestselera uključuje približno iste kineske i ruske marke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....