ZAKONODAVSTVO

Kalifornija nastoji zabraniti kromiranje, proces koji ispušta tvari 500 puta gore od dizelskih para

U parama se nalazi moćan kancerogen, za koji se kaže da je 500 puta otrovniji od ispušnih plinova dizela

Ford Mustang

 Arhiva

Od 1986. Kalifornija je šestovalentni krom klasificirala kao otrovne onečišćivače zraka za koje ne postoji sigurna razina izloženosti. Unatoč tome, on ostaje sastojak koji se koristi u kromiranju, ali Kalifornija to želi promijeniti novom predloženom zabranom.

Stvrdnuti krom je bezopasan, što znači da ne morate brinuti o braniku ili ukrasima vašeg klasičnog automobila. Međutim, ako ga je potrebno ponovno kromirati, postoje rizici za one koji se nalaze u blizini objekata.

image

Kromirani detalji na automobilu (ilustracija)

Profimedia

To je zato što proces kromiranja uključuje uranjanje dijela u spremnik tekućine kroz koji prolazi električna struja, dopuštajući heksavalentnom kromu da se zalijepi za njega. Proces uzrokuje stvaranje mjehurića i pucanje tekućine, oslobađajući opasne pare u zrak.

U parama se nalazi moćan kancerogen, za koji se kaže da je 500 puta otrovniji od ispušnih plinova dizela. Što je još alarmantnije, oko devet posto američkih tvrtki za kromiranje nalazi se unutar 300 metara od škola, a još ih se više nalazi u područjima s niskim prihodima, izvještava Los Angeles Times.

image

Kromiranje automobilskih naplataka

Web Screenshot

Zato kalifornijski Odbor za zračne resurse želi zabraniti upotrebu kroma-6 u dekorativnim oblogama do 2027. i u industrijskoj uporabi do 2039. Ova značajna odluka bila bi bez presedana.

"Bili bismo prva jurisdikcija u svijetu koja bi postupno ukinula heksavalentni krom u industriji metalnih obloga", rekla je Jane Williams, izvršna direktorica Kalifornijskih zajednica protiv toksina, za LA Times. “Čak ni EU to nije učinila jer nisu pronašli zamjenu za ključne namjene. Radili bismo s industrijom i vojskom kako bismo zapravo identificirali nove premaze".

image

1970. Chevrolet Chevelle

Chevrolet

Stručnjaci također tvrde da industrija još nije spremna odmaknuti se od heksavalentnog kroma. Dok je trovalentni krom predložen kao zamjena, naknadno opremanje tvrtke za korištenje tog materijala je skupo, a rezultat je mnogo tamniji od heksavalentnog kroma, što izaziva zabrinutost iz estetske perspektive.

U zrakoplovnoj industriji, drugom velikom korisniku kromiranih dijelova, trovalentni krom ne zadovoljava specifikacije Ministarstva obrane SAD-a za debljinu, tvrdoću i otpornost na koroziju. Zato je industriji dano više vremena za postupno ukidanje procesa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 05:28