Danska tvrtka Kalmar Automotive ne spominje Porsche u svojoj objavi vezanoj uz zeleni automobil koji vidite ovdje. Međutim, ne trebat biti veliki automobilski znanac da biste prepoznali vezu s jednim legendarnim modelom iz 80-ih i 90-ih. Upečatljiv srednji dio, kosi krov, veliko, ravno stražnje krilo i naziv 9x9 jasno upućuju na Porsche 959.
Kalmar tvrdi da je ovo "prvi retro hiperautomobil na svijetu", što značilo da bi trebao biti dostojna posveta svojoj legendarnoj inspiraciji. Tvrtka Kalmar Automotive ima određenu reputaciju u utrkama, a prije nekoliko godina predstavili su i seriju 7-97 temeljenu na klasičnoj 911-ici. Sva ta iskustva utjecala su na 9x9, koji je razvijan nekoliko godina i prvi put predstavljen svijetu na Monterey Car Weeku.
Ako želite napraviti retro hiperautomobil s naznakama 959, bokser motor od 930 konjskih snaga s turbo punjačem dobra je osnova. Ovaj 3,8-litreni motor šalje snagu na sva četiri kotača putem mjenjača s dvostrukom spojkom i više je nego dvostruko snažniji od originala koji je razvijao 450 KS.
Ako vam je to previše, Kalmar nudi i 9x9 Sport sa 650 KS i ručnim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa, a tu je i 9x9 Lightweight, lagana verzija sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i 4,0-litrenim atmosferskim motorom koji pokreće samo stražnje kotače. Performanse ove verzije se ne spominju, ali Kalmar tvrdi da je ona teška samo 1250 kilograma.
Bez obzira na snagu i pogon, svi 9x9 imaju karoseriju od karbonskih vlakana na posebno prilagođenom ovjesu s dvostrukim poprečnim ramenima s prilagodljivim amortizerima i upravljanjem stražnjim kotačima. Tu su i 3D printane kočione čeljusti od titana s keramičkim diskovima postavljenim iza kotača od magnezija. Posebna pažnja posvećena je aerodinamici kako bi se pronašla dobra ravnoteža između retro stila i dovoljno potisne sile.
U unutrašnjosti ima mjesta za dvije osobe. Primarna misija 9x9 je stvoriti "epsko iskustvo vožnje", tako da nema infotainment sustava pa čak ni radija. Međutim, tu su digitalni instrumenti za vozača i skriveni sigurnosni kavez integriran u konstrukciju. Auto ima i ESP te kontrolu proklizavanja.
Kalmar Automotive još ne otkriva cijene, ali se tvrtka nada da će isporuke kupcima započeti u srpnju 2025. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....