ekolozi na nogama

‘Kao da ste svinji stavili ruž, ali to je i dalje svinja‘: Tvornicu auto baterija u SAD napaja elektrana na ugljen

Panasonicova tvornica baterija za električne aute u Kansasu zahtijeva toliko energije da se napaja energijom elektrane na ugljen

Elektrana na ugljen, ilustracija

 Profimedia

Super moderna nova Panasonicova tvornica baterija za električna vozila u De Sotou u Kansasu (SAD) vrijedna 4 milijarde dolara, jedan je od golemih projekata koji je trebao zadovoljiti napore Bidenove administracije za općim uvođenjm zemlje u eru auto elektrifikacije. Međutim, sada ispada da će ta mega tvornica baterija za elektirične automobile zapravo pomoći u produljenju vijeka trajanja rada elektrana na ugljen.

image

Elektrana na ugljen, ilustracija

Profimedia

Dakle, Panasonicov pogon koji je krenuo s građenjem prošle godine i koji dobiva 6,8 milijardi dolara od državnih tijela koja ulažu golem novac u tvornice električnih vozila i baterija kao dio napora da SAD odmaknu od fosilnih goriva, ne može funkcionirati bez "prljave energije".

Kansas City Star izvještava da tvornica Panasonic za rad zahtijeva između 200 i 250 megavata električne energije što je otprilike količina energije koja je potrebna za funkcioniranje manjeg grada. U izvještaju Povjerenstva korporacije u Kansas Cityju, predstavnik komunalnog poduzeća Evergy koje je zaduženo za funkcioniranje Panasonicove tvornice, rekao je da pogon ima "kratkoročne izazove iz perspektive adekvatnosti resursa napajanja".

Pojednostavljeno: Panasonicov pogon za proizvodnju baterija za električne aute će nastaviti rad uz pomoć sagorijevanja ugljena iz elektrane Lawrence, također u Kansasu, i odgodit će planirani prijelaz napajanja na prirodni plin. Ekolozi zbog toga nisu sretni, a cijela situacija s drugom najvećom tvornicom baterija u SAD odražava opće zanemarenu činjenicu o električnim vozilima, da je za njihovu proizvodnju potrebna ogromna količina energije.

Litij-ionska baterija od 7 kilograma sadrži otprilike istu količinu energije kao pola litre nafte. Za izradu te baterije potrebno je iskopati 3,1 tonu kamena i zemlje da bi se dobili minerali koje takva baterija sadrži. Prosječna baterija za EV teži oko 453 kilograma. Sva ta rudarska i tvornička obrada proizvodi puno više emisija ugljičnog dioksida od one za proizvodnnju automobila s unutarnjim izgaranjem, pa se svaki električni auto s litij-ionskim baterijama mora voziti više od 100.000 kilometara kako bi došlo do neto smanjenja emisija, piše Cowboy State Daily.

image

Pogon De Soto

Panasonic

Dakle, kako se u SAD-u bude gradilo više tvornica za opskrbu proizvođača električnih vozila, bit će sve veći zahtjevi za električnom energijom u mreži. "Ljudi počinju shvaćati da su potrebe za energijom sve veće, a prerana zatvaranja elektrana na ugljen sada predstavljaju velik izazov", rekla je Emily Arthun, izvršna direktorica Američkog vijeća za ugljen, koja je prošli tjedan boravila u Washingtonu D.C., razgovarajući sa saveznim zakonodavcima i članovima Federalne energetske regulatorne komisije.

Zastupnik iz Wyominga Cyrus Western rekao je za Cowboy State Daily da mnogi nisu svjesni kako se proizvodi energija za stvaranje pouzdane mreže. “Kilovati ne padaju sami s neba”, rekao je. I dalje postoji, dakle, potreba za ugljenom za opskrbu osnovnom energijom bez obzira što je cilj proizvesti više zelenih energetskih industrija u Americi.

image

Pogon De Soto

Osim energetske potražnje za industrijskim kapacitetima, bit će i sve više potražnje na mreži za punjenje svih tih električnih vozila. “Ta struja mora doći odnekud. Neće doći iz solarnih farmi i vjetroturbina", rekao je Western i dodao da su obnovljivi izvori izvrstan izvor "pomoćne dodatne energije", ali bez čvrstog osnovnog kapaciteta koji bi osigurao pouzdanu opskrbu energijom, oni nemaju svrhu. To su realnosti koje neki još uvijek ne žele prihvatiti. "Ova administracija želi staviti ruž na svinju, ali to je i dalje svinja", rekao je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
18. prosinac 2024 16:20