Ljudi fotografiraju i snimaju, drže se za glavu, mašu rukama, okreću palac prema gore...
Uglavnom, barem na tren smo doživjeli kako se osjećaju članovi Supercar Owners Circlea, vlasnici nekih od najegzotičnijih modela na ovome svijetu koji su prethodne dvije – nažalost, ne i ove - pohodili Hrvatsku, kada smo se u središtu Zagreba pojavili s bolidom KTM X-Bow GT-XR, perolakoj, u cijelosti od karbona izrađenoj cestovnoj formuli s deklariranih 500 KS, prvenstveno skrojenoj za stazu, ali uz veliki napor austrijskih inženjera homologiranoj za cestovnu uporabu.
X-BOW GT-XR je, naime, izazvao opće oduševljenje, premda ga ljudi zapravo ne prepoznaju.
Prolaznici su nas usput uglavnom ispitivali o čemu se tu zapravo radi, oni koji sami sebe smatraju znalcima spominjali su Pagani ili Koenigsegg, a najviše nas je zabavio jedan mlađi čovjek, koji je kao iz topa ispalio - ljudi dragi, je li to Batmobile?
Ipak, međutim, nije riječ o Batmobileu, već o bolidu X-Box GT-XR (čita se kao crossbow, eng. samostrijel), koji je austrijski proizvođač KTM, poznatiji po proizvodnji motocikala, razvio za GT2 utrke te ga potom odlučio homologirati za cestovnu upotrebu kako bi istinskim vozačkim entuzijastima koji vlastiti bolid ne žele držati u nekakvom hangaru na trkalištu, nego u vlastitoj garaži.
I s njim putovati do trkališta i nazad.
Nasljednik otvorenog roadstera X-BOW, GT-XR ima jedinstvenu karbonsku kupolu koja se električno podiže prema gore, baš kao u mlaznim avionima. No, to što može na cestu nikoga ne treba zavarati.
Riječ je o rasnom trkaćem bolidu visokom svega 1,16 metara i širokom preko dva metra, u kojemu se sjedi svega desetak centimetara od tla.
Već sam ulazak u automobil zahtijeva gimnastičarske vještine, jer treba prekoračiti tridesetak centimetara široku bočnicu karbonskog monocoquea od svega 89 kg i spustiti se u tanko školjkasto sjedalo pričvršćeno za samu podnicu.
Srećom, papučice se pomiču po dubini, baš kao i upravljač koji se može izvaditi kao u bolidima Formule 1, pa se zahvaljujući kupolastom obliku u X-BOW GT-XR mogu smjestiti i dvometraši.
Pretjerani komfor, međutim, tu ipak ne treba tražiti, premda su i sjedala i ovjes relativno udobni za ovakvu vrstu automobila, a serijski je ugrađen čak i klima-uređaj, što je dobar potez jer druge vrste ventilacije i odmagljivanja ogromnog, zaobljenog vjetrobrana baš i nema.
Doduše, bočni se prozori mogu odškrinuti - iako ne baš jednostavno, posebice ako ste dobro stegnuli trkaći pojas s tri točke vezivanja – ali nije ih moguće držati otvorenima u vožnji, pa služe samo za, primjerice, plaćanje autoceste.
Što je, uvjerili smo se, upravo vrsta prometnice na kojoj X-Bow GT-XR najlakše diše, jer tu nema prijetećih rubnjaka, visokih ležećih policajce i uskih ulica, na kojima se niski austrijski bolid uz krug okretanja od 13 metara teško snalazi.
Problem se i parkirati, jer je preglednost unazad nikakva, usprkos čak tri kamere koje pokušavaju nadomjestiti izostanak retrovizora, a niti gradska prestrojavanja nisu neka sreće dok se uz vas tiskaju znatiželjnici željni izbliza vidjeti crnu karbonsku zvijer s aerodinamikom formule...
No, sve to postaje potpuno nevažno čim straga smješten 2,5-litreni Audijev 5-cilindarski turbobenzinac, koji preko 7-stupanjske automatike DSG i diferencijala s ograničenim proklizavanjem snagu prenosi na stražnje, 20-colne kotače s gumama Michelin Pilot Sport 4 S, dobije priliku disati otvorenim plućima, a ispred vozača se nađe serija zavoja. Ili koji kilometar autoceste bez gustog prometa.
Ubrzanja su strelovita i stotka se hvata za kratke za 3,4 sekunde, od 100 do 200 km/h, primjerice, treba tek sedam sekundi, a maksimalno se može dohvatiti 280 km/h, no sva ta silina ne bi pogađala ravno u srce da sve to ne prati gromoglasni, zavodljivo piskutavi zvuk turbine, koji postaje gotovo čaroban kad se motor počne jače naprezati.
Tu sigurno nitko neće zamjeriti što je glas suvozača nemoguće jasno čuti u potpuno zvučno neizoliranoj kabini.
Uz Sachsov trkaći ovjes i kočnice Brembo s 8-klipnim kliještima i diskovima promjera 365 mm sprijeda, ali i napadno direktan upravljač, X-BOW GT-XR ima sav potreban arsenal za ozbiljno utrkivanje.
Između ostaloga, i masu od svega 1250 kg, za što je zaslužna perolaka, ali zato najskuplja moguća izvedba - osim čelične šasija koja nosi motor baš sve je tu napravljeno od karbona.
Zanimljivo, motor nije uopće rastrošan dok se ne forsira - u prosjeku smo trošili tek nešto više od 10 litara, pa je uz spremnik koji prima gotovo 100 litara zajamčeno puno zabave na asfaltu.
No, ta ekskluzivna zabava ima i svoju cijenu, a kako je tvrtka Grand Auto, dosadašnji zastupnik za Ford, Hyundai, MG, Renault i Nissan, nedavno postala i zastupnik za KTM automobile (već postoji i uređeni salon na zagrebačkom Jankomiru), poznato je i koliko ona stoji u Hrvatskoj.
Za naše tržište osigurana su čak tri iz numerirane serije prvih 100 komada, dakle s pločicom i brojem, po cijeni od 299.150 eura prije davanja.
Uz našu trošarinu i PDV cijena tako iznosi nemalih 423.326 eura.
FOTOGALERIJA:
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....