KRIZA ČIPOVA

Kineski distributeri čipova za automobile kažnjeni nakon što su podigli cijene za čak 4000%!

Riječ je o potezu koji bi trebao pomoći kineskoj automobilskoj industriji, kao i ostatku svijeta, u trenutku globalne krize čipova
Automobilski čipovi
 Profimedia

Tri distributera automobilskih poluvodiča kažnjeni su od strane regulatora zbog nepoštenih cijena. Riječ je o potezu koji bi trebao pomoći kineskoj automobilskoj industriji, kao i ostatku svijeta, u trenutku globalne krize čipova.

Kaznu od 2,5 milijuna kineskih juana (2,5 milijuna kuna) dobili su Shangai Cheter, Shangai Chengsheng Industrial i Shenzen Yuchang Technologies, od strane Državne uprave za regulaciju tržišta (SAMR).

image
Automobilski čipovi
Profimedia

South China Morning Post navodi kako je SAMR istraživao praksu podizanja cijena čipova, pri čemu je utvrđeno kako su navedene tri korporacije povećale cijenu za čak 40 puta (4000%). Povećanje od 7-10 posto smatra se normalnim za uravnoteženu ponudu i opskrbu, a suluda cijena natjerala je proizvođače automobila i njihovih komponenti da panično gomilaju zalihe i dodatno pogoršavaju problem.

image
Globalna nestašica čipova
Profimedia

U srpnju je Kina doživjela pad prodaje novih automobila za 16 posto, što je rezultat nedostatka čipova. I Audi je smanjio proizvodnju, dok su dvije Toyotine tvornice u Kini podlijegle Toyotinom smanjenju globalne proizvodnje za 40 posto. U SAD-u proizvodnja je smanjena za 17 posto, a Ford i GM bili su prisiljeni smanjiti mogućnost kupnje nekih njihovih vozila.

image
Top 10 najviše pogođenih modela nestašicom čipova
AutoForecast Solutions

Na globalnu krizu oglasio se i Stellantis, čija su očekivanja da će se nestašica čipova nastaviti i sljedeće godine. Daimler ima još gora očekivanja – njihov izvršni direktor Ola Kallenius smatra da bi se kriza mogla i pogoršati te potrajati do 2023. godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 10:20