svaki peti iz kine

Kinezi osvajaju Europu bez velike pomoći vlastitih marki koje im, očito, nisu previše potrebne za to

Registracije automobila iz Kine u Europi ove su veljače porasle za 45 posto u usporedbi s veljačom 2023.godine

MG ZS

 Ivan Lacković/CROPIX

Kako stvari trenutno stoje, izgleda da zapadni proizvođači automobila gube bitku s Kinezima (ako ne i rat). Iako automobili iz Kine u Europi i SAD-u za sada drže vrlo mali udio u prodaji, zabrinjava ono što se događa u segmentu električnih automobila, koji bi u budućnosti trebali preuzeti tržište. Već sada je svaki peti električni auto koji se proda u Europi proizveden u Kini, pokazuju prodajni podaci za veljaču ove godine.

image

Volvo EX30 Cloud Blue Exterior

Ovo je veliko upozorenje europskim proizvođačima, no usporedba ovogodišnjih brojeva s prošlogodišnjim otkriva da je stanje još alarmantnije. Registracije automobila iz Kine u Europi ove su veljače porasle za 45 posto u usporedbi s veljačom 2023.godine.

Cijelo europsko tržište automobila poraslo je u veljači, ali samo za 10 posto, tako da je kineski rast mnogo veći od ukupnog rasta tržišta. Za usporedbu, dok su "Kinezi" rasli 45 posto, auti proizvedeni u Njemačkoj i Španjolskoj zabilježili su porast prodaje od samo šest posto, manji od rasta ukupnog tržišta.

image

Nio ET9

Nio

Jato Dynamics je izvijestio da su automobili proizvedeni u Kini po prodaji pretekli one proizvedene u Italiji, Koreji, Maroku i Rumunjskoj, koji su vrlo važni igraći po proizvodnji automobila koji dolaze na europsko tržište.

Valja napomenuti da ovaj udio Kinezi ostvaruju bez previše uspjeha za njihove originalne marke. Čak 44 posto količine automobila proizvedenih u Kini su automobili zapadnih marki poput Tesle, Volva i Dacie, a daljnjih 40 posto odnosi se na prodaju MG-a, formalno britanske marke koja je u vlasništvu Kineza i čiji auti se proizvode u Kini.

image

BYD Seagull

AFP

"Prave" kineske marke među autima koji dolaze iz Kine drže samo 14 posto. To pokazuje da Kinezi polako osvajaju Europu bez velike pomoći vlastitih marki koje im, očito, nisu ni previše potrebne za to. Ono što će se dogoditi kada neke od njih postanu popularne, mogao bi biti pravi horor za zapadne proizvođače.

image

Seres 5

CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 15:19