ISTRAŽIVANJE

Klasične ručne kočnice odlaze u povijest: elektroničke su ljepše, ali i skuplje za popraviti

Sve veći broj modela na tržište dolazi isključivo sa elektroničkim ručnim kočnicama, prije svega zbog bolje iskoristivosti prostora...
elektronička ručna kočnica
 Volvo

Kada su prvi modeli počeli dobivati elektroničke ručne kočnice bilo je različitih komentara, no sada je nekako uobičajeno da sjednemo u automobil koji nema klasičnu ručnu već se sve odvija putem jednog prekidača. Naravno, takav sustav bolje se uklapa u interijer, dizajnerima ostavlja mnogo više prostora za uređenje središnjeg grebena, a uz to cijeli interijer izgleda skladnije. Naravno, mnogi će reći da klasična ručna kočnica ima svoje draži, pogotovo na praznom parkiralištu koje je recimo pritom puno snijega...

Ipak, trendovi na tržištu su takvi da velik broj kupaca zapravo želi skladniji interijer sa većom razinom praktičnosti, a upravo zbog toga elektroničke ručne kočnice sve više pronalaze svoj put u novim modelima. Primjerice, prema istraživanju koje je odradila kompanija Car Gurus, a koje prenosi Daily Mail, postoji trend drastičnog pada broja automobila sa klasičnim ručnim kočnicama. U 2018. godini tako je 37 posto novih modela u Velikoj Britaniji imalo klasičnu ručnu kočnicu, dok se ta brojka smanjila na 30 posto u 2019. godini. U 2020. godini ona iznosi tek 24 posto, što znači da će kroz nekoliko godina klasične ručne kočnice u potpunosti iščeznuti.

image
elektronička ručna kočnica
Volvo

Mnogi novopredstavljeni modeli za razliku od svojih prethodnika više nemaju klasičnu ručnu kočnicu, a navodi se i podatak da od 506 modela koji su trenutno dostupni na tržištu Velike Britanije, njih tek 121 ima klasičnu ručnu. Većinom je pritom riječ o sportskim modelima, poput primjerice Mazde MX-5 ili Renaulta Meganea RS.

Treba ipak spomenuti da mnogi elektroničku ručnu kočnicu vide i kao element koji pridonosi sigurnosti, s obzirom da se velik broj istih automatski aktivira na nagibima, odnosno deaktivira kada vozač krene.

Ipak, postoji naravno i negativna strana. Jasno je kako su gore spomenute ručne kočnice kompliciranije od klasičnih. Točnije rečeno - skuplje su kada su u pitanju popravci, navodi Motor Easy, a prenosi Daily Mail. Iako nije zabilježen veći broj slučajeva po pitanju popravaka, iznosi istih su veći i znaju biti i preko 1000 funti!

Dakle iako je riječ o napretku, u slučaju da stvari pođu po zlu, udar na novčanik bit će veći...

U komentarima nam napišite kakvu ručnu kočnu vi preferirate - dobru staru klasični ili modernu elektroničku?

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 05:42