Ovo su rekorderi

Koliko dugo traje rezerva goriva? Ovo je 10 automobila s najviše i najmanje ‘dodatnih‘ kilometara

Nakon što se upali svjetlo upozorenja, vozač ima ograničenu autonomiju, koja može uvelike varirati ovisno o vrsti automobila

Indikator količine goriva (ilustracija)

 Profimedia

Cijene goriva nastavljaju rasti i sve je češća situacija da vozači pune spremnik već kad se upali rezerva. Crvena lampica upozorenja koja se pali pored kazaljke mjerača na ploči s instrumentima upozorava da goriva ponestaje i da ćete morati otići na benzinsku postaju što prije da natočite gorivo.

Vozeći na rezervi, udaljenost koju je moguće prijeći prije nego što se motor zaustavi zbog nedostatka goriva obično je dovoljna da se stigne do najbliže benzinske postaje.

Međutim, nije preporučljivo doći do ove ekstremne situacije i, osim činjenice da sustav upozorenja na rezervu može zakazati ili ne raditi s apsolutnom preciznošću, autonomija vozila u rezervi vrlo je promjenjiva ovisno o vrsti mehanike, njegovoj potrošnje i samog modela automobila.

image

Točenje goriva (ilustracija)

Profimedia

Ostati u rezervi tijekom putovanja cestom obično proizvodi stanje tjeskobe koje je kontraproduktivno za održavanje sigurne vožnje. Nadalje, zaglavljivanje na cesti zbog nedostatka goriva je situacija koja se može kazniti novčanom kaznom, posebice u Njemačkoj.

Iako je ovo situacija koju je uvijek preporučljivo izbjegavati, vožnja na rezervi je nešto što se uvijek može dogoditi zbog lošeg predviđanja ili zbog nekih drugih okolnosti kao što je pronalazak benzinske postaje zatvorene noću.

U vezi s ovim problemom, britanska web stranica Compare The Market provela je analizu autonomije raspoložive rezerve automobila koji redovito kruže cestama s benzinskim i hibridnim motorima i pripadaju različitim kategorijama. U studiji su poredane udaljenosti koje svaki model može prijeći nakon što se upali indikator rezerve.

Automobili s većom autonomijom u rezervi:

Automobili s manjom autonomijom u rezervi:

Pravilo 10 posto

Međutim, rezultati studije pokazuju da se ne treba bojati kada se upali upozorenje za nisku razinu goriva jer se općenito poštuje pravilo od 10%, što je udio spremnika koji je većina proizvođača odredila za rezervu. Iznos koji je u gotovo svim slučajevima više nego dovoljan za odlazak do neke pumpe koja se nalazi u blizini.

image

Pumpa goriva (ilustracija)

Profimedia

A moramo uzeti u obzir i da se potrošnja povećava i zbog drugih čimbenika, primjerice ako radi klima, gušći je promet, ima ekstremnih temperatura... Još jedan čimbenik koji treba uzeti u obzir i zašto nije preporučljivo prazniti spremnik je da kada u njemu ostane malo goriva, može doći do kvara motora. Usisna pumpa se može pregrijati, a kondenzirana vlaga i naslage prljavštine koje se nakupljaju na dnu mogu ući sustav.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 10:21