Prosječna starost vozila u Hrvatskoj iznosi 14,34 godine, a prošle godine 19,74 posto vozila nije prošlo tehnički pregled.
Ipak, u usporedbi s ostalim članicama Europske Unije, Hrvatska se nalazi u sredini.
Prema najnovijim podacima Eurostata, krajem 2020. najveći udio najnovijih osobnih automobila (do dvije godine starosti) među državama članicama EU bio je registriran u Luksemburgu (22 posto svih osobnih automobila). Slijede Francuska, Austrija, Irska, Belgija i Švedska (sve između 16 i 17 posto).
Najveći udjeli osobnih automobila starosti od 2 do 5 godina zabilježeni su u Luksemburgu i Irskoj (obje 28%) te u Belgiji (24%).
S druge strane, najveći udjeli najstarijih osobnih automobila (20 i više godina) registrirani su u Poljskoj (40%), Estoniji (33%) i Finskoj (28%).
Kada se spoje dva najstarija dobna razreda, najveći udio osobnih automobila starijih od 10 godina registriran je u Litvi (81%), a slijede Rumunjska (80%) i Poljska (78%).
Te zemlje su u potpunoj suprotnosti s Luksemburgom (24%), Irskom (29%) i Belgijom (32%), gdje su ti udjeli manji od jedne trećine.
Posljednjih godina većina zemalja ponudila je programe koji podupiru kupnju novih automobila s niskim emisijama štetnih plinova, dok stare aute pokušavaju maknuti s ceste.
Cilj programa je obnova voznog parka automobilima s nižim emisijama, no obnavljanje je otežano prekidima u opskrbnom lancu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....