Auto sajmovi su sigurno izgubili velik dio svog sjaja. Mnogi su ukinuti, a najveća žrtva je svakako salon u Ženevi koji je nakon ovogodišnjeg razočaravajućeg izdanja zauvijek zatvorio svoja vrata. I njemački IAA nije više isti. Ne održava se u Frankfurtu već u Münchenu i uvelike je promijenio koncepciju.
Jedini europski salon koji se donekle drži i uspijeva odoljeti zubu vremena je Pariški Mondial de l‘automobile. On još uvijek uspijeva privući pozornost velikih proizvođača automobila, unatoč tome što u samom Parizu posljednjih godina vlada izrazito "anti-automobilsko" raspoloženje s brojnim zabranama vožnje, ograničenjima i nevjerojatno skupim cijenama parkiranja za određene vrste automobila.
Ove godine se salon u Parizu održava od 14. do 20. listopada. No i Pariz nije mogao bez otkaza velikih proizvođača. Dosta tvrtki odlučilo je ne sudjelovati, a najvažnija imena među njima su (abecednim redom) Cupra, Hyundai, Jeep, Lamborghini, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Polestar, Seat, Suzuki, Volvo i Zeekr. Na sreću, lista onih koji sudjeluju je dosta duža, a osim mnogih tradicionalnih kompanija, postavu salona će ojačati i novije kineske marke kao što su BYD, Dongfeng Forthing, GAC, Leapmotor, Seres i XPeng.
Osim toga, dobar mamac za posjetitelje će biti i izložba pop kulture koju organizira Movie Cars Central na kojoj će se prikazati 25 kultnih vozila iz filmova i TV serija. Movie Cars Central kolekcija Francka Galièguea, najveća je Europi, a među istaknutim modelima koji su izloženi su Batmobile, Ford Gran Torino (Starsky & Hutch), Peugeot 406 (Taxi), Ferrari 308 GTS (Magnum), Pontiac Firebird “KITT” (Knight Rider), Aston DBS i BMW 750 (James Bond) i Delorean (Povratak u budućnost 2).
Po tradiciji, sve velike svjetske premijere dogodit će se prvog dana, koji je posvećen novinarima. Kako bismo bili u tijeku s najnovijim vijestima vezanim uz salon automobila u Parizu, sastavili smo opsežan popis nadolazećih premijera, kako potvrđenih, tako i onih o kojima se priča.
Koncept Alpine A390_β
Alpine je spreman pokazati nam svoj prvi crossover ikada u vidu koncepta A390_β. Teaseri i špijunske fotografije otkrivaju sportski coupe-SUV oblik, s agresivnim dizajnerskim detaljima Očekuje se da će potpuno električni pogonski sklop s dva motora proizvoditi do 600 KS. Koncept će debitirati 11. listopada, prije svog prvog javnog izlaska u Parizu. Očekuje se da će proizvodna verzija uslijediti sljedeće godine, kao konkurent Porsche Macanu EV .
Alpine Alpenglow Hy6 koncept
Francuska marka također će pokazati evoluciju svog koncepta superautomobila na vodik, koji je prvi puta predstavljen 2022. godine. Nova iteracija će zamijeniti četverocilindrični motor izvornog modela za snažniji V6, koji opet radi na vodik. Alpenglow bi mogao biti pokretni laboratorij za nove tehnologije, ali Alpine je nagovijestio da postoji šansa da se razvije u proizvodnu verziju do 2028. godine.
BMW iX3 (nije potvrđeno)
BMW uskoro ulazi u novu eru, sa svojim nadolazećim modelima koji se oslanjaju na elektrificiranu arhitekturu Neue Klasse. Iako nije potvrđeno, bavarski proizvođač automobila mogao bi iskoristiti Pariški autosajam za debi novog iX3, koji je ranije ove godine predstavljen konceptom Vision Neue Klasse X. BMW iX3 prodavat će se zajedno s nepovezanim X3, koji nastavlja svoju karijeru nakon nedavnog redizajna.
Citroen C4
Citroen C4 i C4-X trebali bi biti redizajnirani, usvajajući najnoviji "dizajnerski jezik" marke, u stilu C3 i C3 Aircrossa. Promjene eksterijera usredotočit će se na prednji i stražnji dio, s čišćim dizajnom svjetla i novim logom. Špijunske fotografije sugeriraju da će promjene u unutrašnjosti biti suptilnije. Očekuje se da će linija pogonskih sklopova ostati nepromijenjena, a modeli će i dalje nuditi Stellantisove opcije benzinskog motora, blagog hibrida i električne verzije.
Dacia Bigster
Dacia Bigster označava prodor rumunjske marke u segment kompaktnih SUV vozila sa svojim modelom koji bi trebao biti spoj praktičnosti i robusnog stila po pristupačnoj cijeni. Temeljena na konceptu iz 2021., serijska verzija će platformu i opcije pogona vjerojatno dijeliti s Dusterom. Očekuje se da će biti dugačak oko 4,6 metara.
Ford Puma GEN-E (nije potvrđeno)
Ford Puma GEN-E će biti nova električna verzija popularnog Fordovog malog SUV-a. Zatvorena maska i nekoliko elemenata dizajna specifičnih za EV razlikovat će je od klasične Pume koja je redizajnirana ove godine. Električni pogon mogao bi potjecati iz mehanički povezanog modela Ford E-Tourneo Custom, koji razvija 136 KS. Proizvodnja Ford Pume GEN-E odvijat će se u Rumunjskoj, zajedno s njezinim verzijama s pogonom na fosilna goriva.
Mini JCW E (nije potvrđeno)
Mini planira proširiti svoju sportsku liniju JCW s nizom modela s pogonom na unutarnje izgaranje i potpuno električnih modela. Potvrđeno je da će Mini John Cooper Works E i njegov ekvivalent na benzin debitirati ove jeseni, tako da bi se jedan od njih mogao pojaviti u Parizu.
Peugeot E-408
Peugeot je proširio svoju liniju modela 408 s verzijom na baterijski električni pogon. Prve fotografije auta su već prikazane, a objavljeni su i mnogi tehnički podaci. Ovo električno vozilo ima motor od 210 KS koji pokreće prednje kotače, bateriju od 58,2 kWh i doseg od 454 km. Maksimalna snaga punjenja je 120 kW, a kupci će imati priliku birati između oprema Allure i GT.
Renault 4 E-Tech
Novi Renault 4 E-Tech uskoro će se pridružiti modelu Renault 5 E-Tech, i tako ojačati francusku retro-električnu ofenzivu. Proizvodni model bit će malo ublažena verzija koncepta 4EVER Trophy iz 2022. godine, a prve fotografije detalja modela su već objavljene. Baziran na AmpR Small EV platformi, ovaj mali SUV će vjerojatno dijeliti opcije pogona s manjim Renaultom 5 E-Tech.
Renault 17 električni restomod
Zbog svjetskog procvata posla s restomodima, Renault je odlučio pokušati preurediti svoj klasik, model 17 iz 70-ih. U suradnji s francuskim dizajnerom Ora Itom, vanjski izgled coupea sada ima elegantna LED svjetla i nove kotače uz zadržavanje proporcija originala. Unutrašnjost je renovirana uz najsuvremeniju tehnologiju. Ispod karoserije, R17 se može pohvaliti novom konstrukcijom od karbonskih vlakana, a njegov motor s unutarnjim izgaranjem zamijenjen je električnim motorom koji pokreće stražnje kotače. Nažalost, R17 Electric Restomod nije predodređen za proizvodnju i vjerojatno će ostati jednokratan koncept.
Renault Embleme
Dijelom shooting brake, dijelom SUV, Renault Embleme je elegantan koncept koji se dimenzijama može usporediti s BMW-om X4. Pokreće ga kombinirani baterijsko-električni sustav s gorivim ćelijama na vodik. Uz duljinu od 4,8 metara, njegov aerodinamični dizajn podsjeća na Renaultove modele iz kasnih 90-ih godina. Težak je 1.750 kg i ima bateriju od 40 kWh za doseg od 300 km, dok jedno punjenje vodikom daje dodatnih 350 km dosega.
Renault Estafette koncept
Renault oživljava svoj model Estaffette iz 60-ih s novim električnim kombijem. Koncept Renault Estaffette najavljuje serijski kombi, koji bi trebao stići 2026. s retro-futurističkim dizajnom i zanimljivim interijerom. Kombi se temelji na FlexEVan arhitekturi razvijenoj u suradnji s Volvom i logističkom tvrtkom CMA CGM Group. Zahvaljujući pametnom iskorištavanju prostora i vrlo velikoj visini u kombi dugačak samo 487 cm stane čak 7,1 m3 tereta.
Škoda Elroq
Škoda Elroq je potpuno električni kompaktni SUV i još jedan model napravljen na MEB platformi VW grupe. Već je predstavljen u Pragu, na prezentaciji kojom smo i mi uživo prisustvovali tako da smo već dobili priliku vidjeti ga izbliza i sjesti u njega. Elroq donosi najnoviji Škodin dizajnerski jezik - "Tech-Deck Face". Kao električna alternativa Karoqu, Elroq će nuditi četiri verzije pogonskog sklopa snage 170 do 299 KS. Maksimalnim doseg verzije s najvećom baterijom je 581 km po WLTP ciklusu.
VW Tayron
Volkswagen nastavlja širiti svoju SUV ponudu novim modelom. Posljednji dodatak ponudi zove se Tayron i zapravo je zamjena za Tiguan Allspace. Očekuje se da će novi SUV dijeliti svoju MQB Evo platformu i pogonske varijante s nešto manjim VW Tiguanom. Tayron će biti predstavljen 10. listopada, neposredno prije svog javnog predstavljanja na pariškom salonu automobila.
U nastavku vam donosimo popis mnogih dodatnih modela koji će biti izloženi u Parizu:
Alfa Romeo Tonale (modelska godina 2025.)
Alfa Romeo Junior Veloce EV i Junior Ibrida
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio SuperSport
Alpine A290 GT
Audi RS3 redizajn
Audi A5
Audi Q5
Audi A6 e-tron
Audi Q6 e-tron
Audi e-tron GT Performance
BMW M5 Touring
Cadillac Lyriq
Cadillac Optiq (nije potvrđeno)
Citroen Ami (nova modelska godina)
Citroen C3
Citroen C3 Aircross
Citroen Expressive Concept
Ford Capri
Fiat Grande Panda
Kia EV3
Kia EV6 redizajn
Leapmotor T03
Leapmotor B10
Leapmotor C10
Mini Aceman
Mobilise Duo
Mobilise Bento
Peugeot E-3008 Long Range
Peugeot E-5008 Long Range
Peugeot Inception Concept
Renault Rafale E-Tech 4×4 300 KS
Renault Symbioz
Tesla Cybertruck
VW ID GTI koncept
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....