ponovo na udaru

Kontroverzan prijedlog u Njemačkoj: Traži se uvođenje poreza od 2000 eura za ovu vrstu vozila

U Njemačkoj je političar predložio uvođenje poreza na vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Pokreću se žestoke rasprave

Automobili, ilustracija

 CROPIX

Kao da ljeto već nije dovoljno vruće, mnogi se vozači sada počinju dodatno znojiti. Ako se uvede porez na vozila, svatko tko ima motor s unutarnjim izgaranjem morat će platiti 2000 eura. Ali, ne može si, naravno, to svatko priuštiti, piš Fenix Magazin.

U ovom trenutku motori s unutarnjim izgaranjem posebno su impresivni zbog svog dometa, uz niže troškove nabave. Preciznije rečeno: kada su u pitanju klasična vozila, rasprava o dometu ni ne postoji. Primjerice, VW Polo s punim spremnikom može prijeći dobrih 800 kilometara. A kada se spremnik isprazni, jednostavno ga ponovno napunite za 3 minute.

image

Punjenje goriva

O tome vlasnici električnih automobila mogu samo sanjati. No, to bi se uskoro moglo promijeniti, a do tada će ipak proći neko vrijeme. Međutim već sada "voda na mlin" ide "strujašima" s bitnom prednošću za vozače auta na baterije.

Trenutno se raspravlja o posebnom porezu na vozila koji bi trebali plaćati samo vlasnici motora s unutarnjim izgaranjem. Ljudi s električnim automobilima tako bi uštedjeli tih 2000 eura. I još nešto: ovaj bi novac trebao koristiti upravo njima, pišu njemački mediji.

image

Dizelsko gorivo (ilustracija)

Profimedia

Cilj je iskoristiti novac za ponovno promoviranje e-mobilnosti, a prijedlog o uvođenju takvog poreza dolazi od Borisa Palmera. Zasigurno nije prvi put da gradonačelnik Tübingena privlači pozornost pikantnim izjavama.

U ovom slučaju, on se zalaže za novi porez na vozila prema kojem bi građani morali platiti dodatnih 2000 eura ako kupe motor s unutarnjim izgaranjem. Ovaj porezni prihod trebao bi se uložiti u promicanje e-mobilnosti u Njemačkoj.

Palmer pokušava kupnju električnih automobila učiniti privlačnijom. Ali može li se to doista učiniti tako – preko leđa vozača konvencionalnih? Njemačka e-mobilnost zapravo bi mogla koristiti obnovljena sredstva. Ali čini se nerazumnim nametnuti dodatnih 2000 eura poreza kupcima vozila s dizelskim ili benzinskim motorom.

image

Električni auto, ilustracija

CROPIX

Ovi bi dodatni troškovi predstavljali značajno opterećenje za mnoge vozače, posebno one koji se oslanjaju na domet i fleksibilnost svojih motora s unutarnjim izgaranjem. Pitanje može li ovaj korak doista unaprijediti prijelaz na mobilnost ostaje otvoreno, kao i reakcije pogođenih vozača i cijele industrije. Srećom, porez na vozila samo za motore s unutarnjim izgaranjem još je daleko, napominju njemački mediji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. kolovoz 2024 12:59