Veći dio godine tinjale su napetosti između Stellantisa i talijanske vlade oko dugoročnih obveza proizvođača automobila prema državi. Sada, samo dva tjedna nakon što je bivši izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares podnio ostavku, sporovi su okončani i najavljeno je ulaganje od više milijardi eura u talijansku proizvodnju i liniju novih modela.
Rukovoditelji Stellantisa, uključujući predsjednika Johna Elkanna, sastali su se s talijanskim ministrom industrije Adolfom Ursom i predstavnicima sindikata ranije ovog tjedna. Tijekom razgovora Stellantis je potvrdio da će sve njegove talijanske tvornice ostati operativne i obećao uložiti još 2 milijarde eura u Italiji sljedeće godine.
Prema dogovoru tvornica Cassino će preuzeti proizvodnju tri modela velikih dimenzija. Počevši od sljedeće godine, tamo će Stellantis proizvoditi sljedeću generaciju Alfa Romeo Stelvio i zamjenu za sportsku limuzinu Giulia 2026. Oba modela trebala bi biti dostupna kao električna i hibridna vozila. Dodatno, neodređeni novi veliki model Alfe proizvodit će se na istom mjestu, tvrdi Reuters.
Stellantis je najavio također da će se najmanje dva kompaktna modela proizvoditi u njegovoj tvornici Pomigliano D‘Arco u južnoj Italiji, koristeći STLA Small platformu počevši od 2028. godine. Postojeća Panda nastavit će se proizvoditi na ovoj lokaciji do 2030., nakon čega će je naslijediti model sljedeće generacije. Od iduće godine tvornica Melfi će proizvoditi električne i hibridne verzije modela Jeep Compass, Lancia Gamma i DS 7, a zatim i novi potpuno električni DS N°8.
U tvornici Mirafiori, Stellantis planira započeti s proizvodnjom hibridne verzije modela 500 krajem 2025. godine i obvezao se tamo proizvoditi ovaj gradski automobil do 2032. ili 2033. godine. U istoj tvornici će se također povećati proizvodnja elektrificiranih mjenjača s dvostrukom spojkom sa 600.000 na 900.000 primjeraka godišnje. U međuvremenu, Stellantisov europski šef Jean-Philippe Imparato najavio je da će Maseratijeva tvornica u Modeni postati novo središte grupe za vrhunska vozila.
Uz to, Imparato je također uvjerio vladine dužnosnike da će se u objektima Stellantisa u Torinu i dalje nalaziti sjedište marki koje su pod Fiatom, iako će Stellantisova glavna i fiskalna baza ostati u Nizozemskoj. Dodao je da grupa neće tražiti nikakva javna sredstva za planirana ulaganja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....