Jedan od najpopularnijih kompaktnih automobila na svijetu VW Golf, vjerojatno neće dobiti nasljednika. Razlog: rastući troškovi povezani s razvojem vozila s pogonom na unutarnje izgaranje kao i sve stroži propisi o emisijama ispušnih plinova.
Izvješće njemačke publikacije Welt od prošlog mjeseca sugerira da bi trenutna osma generacija VW Golfa mogla biti i posljednja.
Kao što je izjavio Thomas Schäfer, izvršni direktor VW-a, električna vozila su bolji izbor u manjim klasama poput kompaktne, budući da će uskoro biti pristupačnija od modela s unutarnjim izgaranjem.
Rekao je: "Morat ćemo još vidjeti isplati li se razvijati novo vozilo koje neće traje punih sedam ili osam godina kao do sada", dodajući da bi takav potez bio "izuzetno skup". Izvršni direktor je priznao da rade na faceliftu za trenutni Golf, ali je rekao da će se o sudbini modela odlučiti u sljedećih dvanaest mjeseci.
Moguća propast Golfa ne zvuči toliko iznenađujuće ako uzmete u obzir da su se zemlje EU dogovorile o prodaji samo vozila s nultom emisijom od 2030. godine.
Međutim, to je u suprotnosti s prethodnom objavom koju je VW dao u ožujku 2021., potvrđujući nove generacije za Golf, T-Roc, Tiguan i Passat prije nego što je marka pređe samo na električna vozila za 8 godina.
Trenutna generacija Golfa predstavljena je 2019. i temeljena na najnovijoj verziji modularne MQB arhitekture. To znači da bi se s faceliftom 2023. ili 2024. životni ciklus Golfa 8 mogao produljiti do 2028. Do tada će električne opcije najvjerojatnije biti znatno jeftiniji nego danas zahvaljujući jeftinijim baterijama, što potencijalno može učiniti alternative s pogonom s unutarnjim izgaranjem u kompaktnom segmentu zastarjelima.
Govoreći o rastućim troškovima u eri regulacije emisija Euro 7, Thomas Schäfer je rekao da se očekuje kako će cijene vozila s tradicionalnim pogonima porasti za 3000 do 5000 eura, budući da će morati integrirati sofisticirane sustave ispuha.
Novi šef Volkswagena je rekao: “s malim automobilom ti se dodatni troškovi teško mogu nadoknaditi. Dakle, početna mobilnost s motorima s unutarnjim izgaranjem bit će znatno skuplja” dodajući da je “Individualna mobilnost osnovna potreba i mora ostati ostvariva u budućnosti”.
Schäfer vjeruje da su električna vozila rješenje za ovaj problem, a VW Grupa već radi na četiri relativno pristupačna mala električna modela za 2025.
Očekuje se da će VW ID.2 startati ispod 25.000 eura što ga dovodi vrlo blizu trenutnoj cijene za VW Golf srednje klase. Očekuje se da će početni EV, zajedno sa svojim srodnim modelima iz Škode i Cupre, nuditi domet od najmanje 350 do 400 km što ga čini upotrebljivim za većinu ljudi.
Također, arhitektura namijenjena EV-u koja će biti skraćena verzija MEB platforme ID.3, omogućit će prostranu unutrašnjost koja će biti usporediva s modelima s ICE pogonom većih segmenata.
Sve te stvari mogle bi natjerati VW da ukine Golf, oslanjajući se na ID.3 slične veličine i manji ID.2 kao neizravne zamjene za svoj nekada osvajački kompaktni hatchback.
Ako upravni odbor VW Grupe odluči odbaciti pločicu s imenom Golfa, to će označiti kraj jedne ere, budući da je prva generacija predstavljena davne 1974. No, kao što dokazuje Buba koja je ukinuta 2019., VW se ne boji umiroviti popularni model u korist svoje električne ID linije modela...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....