VIZIJA BUDUĆNOSTI

Lamborghini Sesto Elemento: 570 konjskih snaga po toni i 340 km/h

Koncept je većinom načinjen od novog materijala kojeg Lamborghini naziva kovani karbon

Lamborghini je na pariškom auto salonu predstavio svoju novu igračku koja naprosto ostavlja bez daha Sesto Elemento. Konceptni model za Lamborghini predstavlja vrlo važnu stavku jer će njime, kako ističu, 'promatrati kako ljudi reagiraju na budućnost kompanije'.

Automobil je nazvan Sesto Elemento po simbolu ugljika u periodnom sustavu elemenata - šesti element - i ima odnos snage i težine poput supersportskog motocikla, javlja Autocar. Nastao je u suradnji Lamborghinija i američkog proizvođača zrakoplova Boeinga.

Sesto Elemento načinjen je većinom od novog materijala kojeg Lamborghini naziva kovani karbon. Dramatični dizajn novog koncepta najavljuje kako bi sljedeći Gallardo mogao izgledati kroz dvije godine te od čega će biti napravljen.

S težinom od svega 999 kilograma, automobil je neuobičajeno lagan, a strah u kost tjeraju motor iz Gallarda Superleggere te pogon na sva četiri kotača. Odnos snage i težine je 570 konjskih snaga po toni - samo za usporedbu novo Ferrarijevo 'remek-djelo' 458 Italia ima 'svega' 370 KS po toni.

Rezultat svega toga su performanse slične supersportskim motociklima ili one koje poznaju samo vlasnici Bugatti Veyrona. Lamborghini navodi kako Sesto Elemento do 'stotke' ide za 2,5 sekunde te ima maksimalnu brzinu identičnu Superleggeri - 340 km/h.

Prelazak četvrt milje očekuje se ispod čarobne granice od 10 sekundi, no zbog svoje težine iliti manjka iste Sesto Elemento je ekonomičniji i čišći automobil od sestrinske Superleggere.

- Svaki budući Lamborghini će u sebi imati dušu Sesto Elementa - izjavio je Lamborghinijev šef Stephan Winkelmann na predstavljanju automobila u Parizu čime je najavio kako će novi modeli talijanskog proizvođača biti izrađeni od kovanog karbona.

Međutim, nasljednik Murcielaga neće biti među njima jer je razvoj tog modela već pri završetku.

Kovani je karbon Lamborghini izradio u suradnji s Boeingom i Sveučilišta Washington. Cijena mu je trećina cijene uobičajenih karbonskih vlakana dok su težina i čvrstoća gotovo isti.

Materijal Lamborghini proizvodi sam u novoj tvornici, a za cijeli proizvodni proces traje, navodno, manje od 10 minuta i uklanja potrebu za pečenjem na visokim temparaturama - metodu kojom su se dobivala klasična karbonska vlakna.

- Struktura automobila posvećena je funkciji. Predstavlja revolucionaran način izrade automobila. Nova je metoda istinsko otkriće i uzbuđeni smo što će nam to predstavljati u budućnosti - zaključio je Winkelmann.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 05:51