Nestrpljivo smo očekivali dan kada će nam BMW 635CSi doći na fotografiranje, a kada je stigao ustvrdili smo da je jednako kao sedamdesetih i osamdesetih godina prošlog stoljeća, BMW 635 CSi i danas pravi spektakl na cesti. Takvi veliki coupé četverosjedi oduvijek su predstavljali najbolje u ponudi uglednih proizvođača, pa je u doba njegovog nastanka, prisjetimo se, Porsche nastupao s modelom 928, a Mercedes sa 450 SLC (kasnije i 560 SEC). BMW je tada svoj pomalo kičasti coupé iz šezdesetih, model CS (E9), zamijenio novom Serijom 6 (E24). Prvo su 1976. predstavili 630 CS (185 KS) i 633 CSi (197 KS), a 1978. napokon i jaču izvedbu 635 CSi, rađenu na prilagođenoj platformi Serije 5 (E28).
Novi coupé ljubitelje automobila oborio je tad s nogu luksuzom i tehnologijom, ali i bezvremenskim dizajnom koju je potpisao Paul Bracq. Uostalom, brojni elementi dizajna koje je prva generacija Serije 6 promovirala, poput bočne linije s karakterističnim završetkom stražnjeg bočnog stakla, stražnjih svjetala te kokpita jako zakrenut prema vozaču, postali su u međuvremenu standard od kojeg BMW ne odstupa ni dan-danas. Primjerak kojeg smo pronašli u Zagrebu, doduše, rađen je 1986. za sjevernoameričko tržište, pa se izgledom donekle razlikuje od standardne izvedbe za ostatak svijeta. Zbog posebnih sigurnosnih standarda auti uvezeni sedamdesetih i osamdesetih iz Europe u SAD često su djelovali groteskno, jer su, da se minimiziraju štete pri udarcu do brzine od 8 km/h, na njih stavljani golemi gumirani branici. No, BMW 635 CSi, bar po našem sudu, ni ta modifikacija nije nagrdila.
A 635 CSi nije impresionirao samo izgledom nego i 3,5-litrenim rednim šestcilindarskim benzincem krcatim brojnim, za svoje doba iznimno modernim rješenjima poput, primjerice, prve prilagodljive upravljačke elektronike motora (Bosch Motronic 1.0, uvedene 1982.). U našem slučaju, da zadovolji stroge kalifornijske norme o ispušnim plinovima, opremljen i trostaznim katalizatorom s lambda sondom. No, to srećom nije drastično unakazilo njegove performanse, pa se sjajni šestak i danas na okret ključa budi šaptom te uglađeno nabire brzinu. Do 3000 okretaja jednostavnost i mirnoću u vožnji prati karakterističan, fini svilenkasti rad, dok se od 4500 do 6000 okretaja glasa reskim sportskim zvukom, ali nikad prenapadnim. Najviših 290 Nm pri 4000 okretaja u minuti i ispeglana krivulja momenta kroz sve brojeve okretaja osiguravaju ugodnu, ali i brzu vožnju, pa stoga ovaj 635 CSi najbolje od sebe daje u vožnji autocestom. Pridonosi tome i 4-stupanjska automatika (s programima rada Sport i Economy), koja snagu prenosi na stražnje kotače.
Ugođaj i atmosfera u vožnji pravi su BMW-ovski, preglednost je zahvaljujući velikim prozorima odlična, no s obzirom na to da se vozimo u gotovo tri desetljeća starom autu, performanse ne obaraju s nogu, premda i danas zaslužuju popriličan respekt jer čak i američki 635 CSi stotku iz stajanja hvata za malo više od 9 sekundi, a u stanju je potegnuti i do 206 km/h. Upravljanje je pritom uvijek lagano i precizno, no na mokroj je podlozi ipak nužan oprez kod pretjerivanja s gasom, zbog toliko karakteristične opasnosti od preupravljanja... Sjedala su također tipična BMW-ovska, koliko udobna, toliko i s pristojnim bočnim držanjem tijela pri dinamičnijoj vožnji, a uz to im se i sjedeći dio može produžiti... Sve u svemu, lijepo je ovakvim autom krstariti barem jedan dan, bilo gradom, bilo autocestom, uz, dakako, blago žmirenje na potrošnju od 15 i više litara. Jer ova bavarska legenda i dan-danas je mamac za poglede kao i kad je tek izašla iz salona. Zapravo, kako godine prolaze - sve zanimljivija, ali i rjeđa, pa samim time i vrednija...
BMW 635 CSI (1978. - 1989.)
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 3428 ccm
Snaga 136 kW/185 KS pri 5400/min
Moment 290 Nm pri 4000/min
Mjenjač automatski, 4 stupnja
Dimenzije 492,3 x 172,5 x 136,5 cm
Osovinski razmak 262,5 cm
Gume (serijske) 225/55 VR390 Michelin TRX
Pogon na stražnje kotače
Masa 1555 kg
Brzina 206 km/h
0 do 100 km/h 9,5 sekundi
Potrošnja 12,2 l/100 km
Cijena novog (SAD, 1986.) 49.000 USD
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....