Europska Unija nedavno je izglasala odredbu koja pomalo zvuči kao nešto iz distopijske noćne more Georgea Orwella – '1984'. Naime, svi novi europski automobili predstavljeni nakon lipnja 2022. godine morat će biti opremljeni limitatorima brzine, točnije, 'Inteligentnom asistencijom brzine', kako ga EU voli nazivati.
Nadalje, automobili koji su predstavljeni prije navedenog roka, imat će vremena do 2024. godine za implementaciju navedene tehnologije. Vijest nije nimalo nova – odluka je izglasana prije dvije godine, te iako se činilo kao nešto što nas čeka u budućnosti, sada dolazi sljedeće godine.
No kako je Europska Unija to zamislila? Doznajemo kako će svi automobili proizvedeni nakon lipnja sljedeće godine biti opremljeni kamerama i navigacijskim uređajima, a pomoću oba sustava automobil će sam detektirati ograničenje i prekoračenje brzine. Nakon što prekoračite brzinu, automobil će uključiti zvučno upozorenje, bljeskajuća svjetla u kabini ili vibracije papučice gasa (ovisno o proizvođaču automobila).
U slučaju da nastavite voziti preko ograničenja brzine, ova upozorenja će se sama isključiti, a sustav ćete moći i sami isključiti. Međutim, nakon ponovnom paljenja motora, sustav će se sam ponovno aktivirati, što znači da ga nećete moći ugasiti 'za stalno' – nešto kao 'Start & Stop' sustav koji je već standardan u mnogim automobilima.
Prema ovome, sustav prepoznavanja znakova bi trebao funkcionirati besprijekorno, odnosno točno prepoznavati ograničenja brzine. Izazovi su vidljivi – prometni znakovi nekad nisu u potpunosti čitki i jasni, a negdje gdje bi trebali biti ni ne postoje. S druge strane, ograničenje brzine ne mijenja se ovisno uvjetima na cestama, poput poledice ili prve kiše, čime ograničenje brzine može biti postavljeno previsoko.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....