Krovna europska sigurnosna organizacija EuroNCAP sutra će objaviti nove mjere prilikom ispitivanja sigurnosti putnika u automobilu. Konkretno, radi se o lutkama koje će zbog povećanja stope pretilosti diljem svijeta, postati deblje.
Iako nema previše podataka o težini stradalih u prometnim nesrećama, statistike pokazuju da pretilost povećava rizik.
Prema američkoj Nacionalnoj upravi za sigurnost u prometu, pretile osobe (40 posto vozača u SAD-u) imaju 79 posto veću vjerojatnost da će pretrpjeti ozljede od prosječnog vozača.
Isto tako, starije osobe (20 posto vozača), imaju 76 posto više šansi da će pretrpjeti ozljede u odnosu na prosječnog vozača.
Sigurnosni uređaji, uključujući zaštitne pojaseve, standardno su optimizirani za prosječnog odraslog muškarca težine oko 73 kilograma, a trenutno najteža lutka koja se koristi za kalibraciju zračnih jastuka i sigurnosnih pojaseva teži 98,5 kilograma.
No, stručnjaci EuroNCAP-a su zabrinuti da ta težina više nije adekvatna. Redizajnirana lutka trebala bi zaštititi putnike koji teže do 124 kilograma.
Prema EuroNCAP programu Vision 2030., sigurnosni uređaji pokrivat će širi raspon - prema težini, dobi i spolu.
Matthew Avery, ispitivač EuroNCAP-a, rekao je da pretili vozači mogu bez problema ‘kliznuti ispod zračnog jastuka i udariti u upravljač‘.
‘Sustavi optimizirani za vozača prosječne visine ne funkcioniraju isto za niže ili više vozače, ali ni za pretile ili fizički ranjivije starije vozače. Oni imaju veći rizik od smrtnih posljedica‘ - zaključuje Avery.
Finalnu, službenu verziju plana EuroNCap bi trebao objaviti sutra.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....