Prodaja automobila u Njemačkoj naglo je pala u kolovozu u odnosu na isti mjesec prošle godine, a najgore su prošla električna vozila, otkrivaju novi podaci. Podaci njemačke Savezne uprave za motorni promet (Kraftfahrt-Bundesamt – KBA) otkrivaju da je ukupna prodaja osobnih vozila pala za gotovo 28 posto u kolovozu u usporedbi s istim mjesecom prošle godine.
Svi njemački brendovi zabilježili su veliki pad, uključujući Mini (pad od 45 posto), Audi (-37 posto), BMW (-23 posto) i Mercedes (-16 posto). Iako je VW zadržao poziciju marke s najvećim tržišnim udjelom (18 posto), prodaja mu je također pala, konkretno za 23 posto.
Najveći krivac za pad su električna vozila čija je prodaja pala za golemih 69 posto u kolovozu. To je najveći pad prodaje električnih auta na mjesečnoj razini u povijesti njemačkog tržišta, no ni ranije ove godine situacija s električnim autima nije bila bajna. Na primjer prodaja je pala za 37 posto u srpnju i 16 posto u lipnju.
Tesla je prošla posebno loše, a njihove su registracije ovog kolovoza pale za 66 posto u usporedbi s kolovozom 2023. godine. U razdoblju od početka siječnja do kraja kolovoza Tesla bilježi čak 45 posto slabiju prodaju. Model Y bio je najprodavaniji automobil u Europi prošle godine, ali je pretrpio veliki pad potražnje i nema šanse ponoviti to postignuće i 2024. godine.
I ostale vrste pogona uglavnom bilježe pad, ali mnogo manji. U kolovozu je prodaja benzinskih automobila pala za 7 posto, dizelskih za 24 posto, a plug-in hibridnih auta za 7 posto. Jedino hibridi ostaju relativno stabilni s padom prodaje od samo 1,5 posto.
Međutim, najnoviji izvještaj KBA ne donosi loše vijesti za baš sve. Na primjer, Peugeot je povećao svoju prodaju za 17 posto u kolovozu i za 36 posto u razdoblju od siječnja do kolovoza, a registracije Volva poboljšale su se za 19 posto u kolovozu i 55 posto na razini godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....